Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Tuesday, January 4, 2011

~ Saatku Milikmu Contest ~

Sedang nyaman berjalan-jalan dari rumah ke rumah blogger. Mata ku terpana dengan seorang sahabat yang menyertai satu contest yang romantik je namanya “ Saatku Milikmu”. Tetiba gatal tangan mengklik untuk mengetahui dengan lebih lanjut lagi tentang contest tersebut. Saja nak mengaktifkan jari berblog dan mencari kenalan untuk bertukar-tukar pandangan, mungkin diperlukan suatu hari nanti. Contest ni aku dapat dari blog Aku Ibu Muda.


Untuk keterangan lanjut, klik aje lah banner di atas ye..

Kisah aku bertemu hubby agak berpusing-pusing nak ringkaskan pun aku naik pusing. Aku cuba mudahkan ye..bermula ketika aklu menuntut di Uitm, Shah Alam. Aku berkawan rapat dengan minah berdua ni (salah seorangnya adalah sepupu kepada hubby ku). Yang seorang ni selalu berlagak yang dia cantik..ye lah aku bukan putih gebu. Yang selalu kena adalah aku..ada lagi ke member gitu?


So, sahabat seorang ni kasihan kat aku dia pun ajak aku berlakon untuk sakitkan hati member berlagak tu. Bermulalah aksi missed call yang dimulai oleh sahabat aku dengan menggunakan hp aku (jenama sagem woo.. time tu). Dia kata itu abang sepupu dia, pernah kecoh nak cari member kat Uitm. Ceh..


Malamnya, abg sepupu nyer tu menelefon aku untuk bertanya nombor siapa, kenapa call dia (eleh..zaman ngayat..maklumlah caller perempuan). Aku ni memang lurus bendul, aku nyatakan je lah yang betul. Termasuklah sepupu dia yang miss call. Jujur bebenor kan..Sejak itu bermulalah aksi sms dan telefon menelefon antara kami selama setahun lebih dalam tahun 2001. Kami tak pernah bersua muka.


Sehinggalah suatu hari, abg nak bertemu adik sepupu di Central Market. Si adik mengajak aku..tergezut la wei..aku paling takut lelaki time tu. So, automatik aku matikan telefon dan pergi ke KL bersama kawan aku yang berlagak tu.


Bila bertemu..alahai ketotnya. Berlagak macho pulak. Memang dia tak pandang aku, dia asyik tenong member putih gebu tu jek. Aku diam aje lah..memang tak banyak cakap. Minah comot lah katakan…Si member siap cakap “tak padan dengan ko lah Sha”. Malu dalam hati Tuhan je tahu..lantak aje lah..

Namun persahabatan di dalam masih di teruskan, kali ini aku terpaksa auta sikit. Bukan apa kesian kat adik sepupunya.


Tup..Tup…Tup..dipendekkan cerita. Masa aku nak daftar masuk sem baru, aku stuck kat depan Central Market..dengan beg besar. Bingungnya aku..tak de sapa nak minta tolong..rasa nak nangis..nekad aku nak menapak cari bas..payah pun payah lah dengan beg besar gedabak tu. Tiba-tiba macam ada kebetulan di situ, si abg menghubungi aku. Saja-saja telefon..yang aku tengah tertekan ni cerita la satu persatu. Rupa-rupanya si abg ada di sekitar situ. Baru habis kelas..


Rupa-rupanya, dia intai aku dari jauh dengan cara menelefon aku dari jauh dan melihat perempuan mana yang angkat tel. So, aku terperangkap dan berjumpa lah kami buat kali pertama. Ayat yang tak boleh aku lupa “Macam pernah jumpa”. Aku diam aje..dia mengajar aku cara-cara naik Komuter manakala dia membantu aku bawak beg besar tu ke Uitm.
Bila dah jumpa, selalu lah dating…tapi belum declare pape memang kami agak menjurus kepada persahabatan. Hinggalah identiti aku terbuka juga..macam mana cerita, memang kelakar kalau ingat balik. Nak cerita pun tak boleh pasal pjg sangat.


Aku declare ngan dia pun pasang aku yang buka mulut dulu..aku kata, aku malas nak kawan lama-lama tapi putus di tengah jalan. Dalam hati ni dah mula rasa sayang, jadi aku nak tau apa dia anggap aku. Pergh..memang berani maut time tu pasal aku dah bosan dengan lelaki sampai menjadikan aku takut dgn lelaki. Rupanya dia malu nak kata apa-apa dengan aku sebab dia rasa dia taklayak dengan aku. Actually, secara tak sengaja aku dah ter..kenal keluarga dia dahulu masa mengikut adiknya ke kenduri saudaranya. Aku terpikat dengan keluarganya jadi aku yakin aku dalam keluarga yang boleh membimbing aku.


Cerita macam senang kan, banyak ranjau yang kami tempuhi..putus berapa kali. Ada dalam 6 kali kot, eksiden patah riuk ada dlm 11 kali kot..memang banyak dugaan. Nak bertunang pun ada juga halnya, sampai mak dia turun dari Shah Alam ke Perak nak tanyakan kat aku nak ke kat anak dia yang dah meroyan tu (masa tu nak putus lagi dah) dalam 5 tahun juga kami berkawan..Tak ade apa yang gempak masa kami nak bernikah kerana dalam nak nikah tu masing-masing kerja lagi. Hehe..Cuma ada sikit sayu..pasal ingatkan tak jauh dah hubungan kami. Rupanya masih ada sinar ..cuma matangkan diri hadapi segala kemungkinan

haha..tulah kata orang JODOH TAK KE MANA..Kami dah dikurniakan 2 orang putera dalam tempoh 4tahun perkahwinan.

Aku bertunang : 17 Sept 2006. Memg budget, semua sendiri..make-up pun sendiri, hantaran pun sendiri gubah..Aku memang simple.

"Diikat" oleh mak mertua aku.

Inilah suamiku tercinta, Mohd Shah Idham.

Selesai dinikahkan pada 17 Mac 2007.

Memang sendirian bhd aje. Aku tak suka lebih-lebih. So letak apa yang patut je..yang pasti Alhamdulillah..selamat sudah..

Yang ni memang lebih sikit..sikit jek..kening pun tak nak cabut tau!!

Doakan kami bahagia ke akhir hayat dunia dan akhirat ye..

Buah hati kami.

Muhammad Izzat Yusuf : 21 Feb 2008

Muhammad Irsyad Soleh : 6 Okt 2010

Memang tak sedar yang aku ni tengah buat entri contest..maaf kan saya kalo berlebih dari yang terlebih..sambil-sambil masuk contest, leh juga kongsi cerita..ye tak..tapi ada jugak keinginan nak menang...fuh!!! mintak2 lah menang..hehehe

6 comments:

  1. gud luck...hihii..ada gak yg excited nk join lepas AIM join ye :)

    ReplyDelete
  2. Hehe=) Walau panjang tapi MJ xjemu membaca..
    Banyak rintangan dan dugaan sebelum korang disatukan.. Thniah ye sbb berjaya harunginya..
    Penyertaan lulus & Gud Luck..

    ReplyDelete
  3. haha..byk nye pom pom girl..

    lulus yek myra..tq..

    ReplyDelete
  4. Yep lulus utk contest.. hehee TQ ye join.. :)

    ReplyDelete
  5. Dtg sini klik2 (HB dan Nuffnang) penghargaan join my contest:)

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...