Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Sunday, January 9, 2011

Kisah Tulang Lauk.

Ish..tajuk menda tu..resepi ke..tak lah..ni petua orang tua-tua. Aku tak berkesempatan nak guna. Bila dah berhadapan dengan situasi yang diperlukan. Memang lupa..takkan ingat. Kalau dah tersebut nama betulnya..memang takkan menjadi. Mak le kata...Nak juga aku rasa, boleh pakai ke petua ni. Bertahun juga la aku tak pernah. Nak minta jumpa..? Minta dijauhkan ada la...

Al-kisahnya, sejak 2 menjak ni, dah 2 ekor anak-anaknya masuk. Seekor suami aku jumpa di pintu. Yang kedua aku jumpa..best jugak kisahnya. Mcm biasa, aku bersila menghadap blog aku. Pakai seluar pendek time tu..nak tido..
Tiba-tiba geli geleman kat pelipat bawa paha. Semut ke? Nyamuk tersepit ke? Lalat terhimpit ke? Rupa-rupanya, DIA!! terlompat la aku sekejap. Terus aku ketuk dengan apa yang ada di tangan. Dah arwah..
Semalam pula, tengah berehat watching tv. Tiba-tiba terpaku mata aku ada benda bergerakgerak di pintu. Ku amati, memang kaum dia. Tapi yang ni besar...terus aku menjeri...
"Abang.....!!!! Tulang lauk tu..." suamiku memang skema..
" Tulang lauk apa pulak kat dinding.."
" Orang tua-tua kata, kalau kita sebut gitu..dia tak bergerak mana-mana dah..tak lari" aku menerangkan.

Suratan atau kebetulan..memang dia statik tak ke mana-mana. Kecoh-kecoh kitorang snap gambar pun dia statik jugak..apakah kaitannya? Memang lipan ada sifat statik or pertahanan konon-konon dia invisible kat situ..ish..kena google ni..hahaha

Apa pun dia da selamat dalam tong sampah selepas gambar ni di snap...

p/s: kalau berkesempatan, cuba korang try pulak..

13 comments:

  1. tak pernah dengar pulak nama dia ni.. insya-Allah akan dipraktikkan... ilmu baru ni.. hehe



    http://mas-azimah.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. first time dgr nama camtu. haha :D
    thanks for following my blog, farah follow akak balik :)

    ReplyDelete
  3. hehe..lama ni..masa akak sekolah rendah mak pesan. pasal dulu ada kampung..kt kg byk lipan..

    ReplyDelete
  4. wah petua yg bagus.. seram tau jumpa makhluk ni sbb berbisa

    ReplyDelete
  5. oo..petua barru pertama kali dgr ni. Lenkali kalau jumpa boleh try...:)

    ReplyDelete
  6. ko bonoh tak si tulang ni? kalau aku nak lumat dah aku genyeh pakai hujung penyapu.

    ReplyDelete
  7. laki aku lg hebat..botol susu anak ke ditenyeh nye...tobat dah anak tu nak guna botol tu..

    ReplyDelete
  8. kawan ade pesan ari tu, kalau lipan masuk dalam bilik/rumah jangan dibunuh, amik buang je kat luor. Kalau tak die kate pertengkaran/pergaduhan akan berlaku dalam rumah...(bende ni berlaku kat saya, dulu...saya bunuh baru bgtau kawan tu..memang betul lepas tu bergaduh ngan housemate hehehehe).....

    ReplyDelete
  9. la..ye ke dik..masalah nya..usah kan nak buang..nak bunuh tu pun dah naik kelam kelibut..huhu.,.

    ReplyDelete
  10. biasenye, klu jumpe die ni.. memang x kn ckp pape dah, trus cari spray. hihihihiii.. klu x pon, pukol je ngan ape2 yang ade.

    ReplyDelete
  11. Betul kak...Kawan sy tu diberi kelebihan oleh Allah mengenai tanda-tanda yang boleh berlaku. Selang 2 hari lepas bunuh lipan tu, sy gaduh ngan housmate.. Gaduh mulut, kaki tangan tak hayun lagi hehehehehehehe......
    Susah-susah, sapu je keluor kak Nora :)

    Tambahan: Kalau terbunuh lipan (anak), sila lap dengan bersih di kawasan pembunuhan sebab nanti ibu lipan datang carik...

    ReplyDelete
  12. ooo..ye la gamaknya..dia cr ank dia la tu..siannn dia..

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...