Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Monday, January 31, 2011

Kegerunan Seketika

Alhamdulillah..bersua akak dengan ms.lappy yang bernyawa juga akhirnya di bumi Kampung Melayu Subang ini.


Al-kisahnya, semalam aku menjemput suami aku di KTM Kampar pukul 12.30 malam. Niat di hati nak ajak emak aku sekali. Tapi, mengenangkan emak yang tak sihat, adik Soleh dan abang Izzat yang baru tenang melelapkan mata. Aku pun berlagak ala-ala berani nak pergi seorang. Hanya minta tolong emak tengok-tengokkan dua beradik tu.


Keluar rumah, macam biasa..bacalah doa keluar rumah dan macam-macam bacaan menenangkan perasaan. Takut juga kerana, mata aku ni masalah bawa kenderaan di waktu malam. Seorang pula tu.

Bertambah gerun bila kereta ku melalui kawasan ‘Kuil Biru’. Ramai yang cakap kawasan kuil india tu keras. Aku cuba tenangkan hati..’memanglah keras, semuanya batu dan simen’. Ala..tak ada apa-apa la..tiba-tiba ...


Dup..dap..dup..dap..aku Nampak cahaya biru berkelip-kelip. Aduh...road-block..takutnya aku macam Nampak hantu (walhal semua ada..lesen..road tax)..memang polis ni ada aura menggerunkan lebih dari ‘kuil biru’ tu. Tapi, aku belok sebelum menempuhi road-block tu.
Sunyi betul jalan menuju stesen keretapi tu. Aku terjenguk-jenguk dalam kegelapan kepekatan malam.

Tiba-tiba lagi..hehe..aku menjerit seorang...
Terlepas simpang aaa...nasib baik tak ada kereta tengah malam ni. Jadi, aku undur aje lah..terlajak kereta boleh undur. Terlajak kata silap-silap merana..hehe ..ingatlah pesanan Akak Nora ya.

Akhirnya, aku sampai juga di destinasi tersebut. Banyak juga kereta yang menanti. Tak lama selepas itu, en.hubby sampai dengan tren dari Rawang tu.


Akak nora dah selamat sampai di rumah tersayang. Karya en.hubby kali ini, agak tersusun. Tak lah berserabut. Cuma semak tetap semak. Akak nora sampai-sampai terus siap rumah pasal anak sedara akak nora ikut sekali. Jadi, kesian la dia duduk umah makcik nya yang bersepah ni...

Tersusun je kan sepahnya...hehe..kasihan en.hubby bila pn.wife tiada di sisi..haha..





1 comment:

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...