Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Tuesday, January 4, 2011

Hmm....

Aku baru balik dari Seksyen 15, Bandar Baru Bangi. Sebenarnya, en.Hubby mengajak ke rumah kakaknya yang dah berpindah ke sana. Sebelum ni, mereka sekeluarga duduk serumah dengan emak aku. Lama jugaklah..sampai anak kedua ni berumur setahun lebih. Lalu mereka berjaya juga mendapat sebuah rumah yang diimpikan di sana. Berpindahlah mereka ke sana. Foto-foto tak dapat nak disertakan kerana aku di kelilingi dengan ahli keluarga yang tak suka berfoto. Jadi, usahkan foto kandid, foto curik pun payah..berperamlah kamera yang sentiasa aku bawa dalm beg tangan.

Al-kisahnya, hari Rabu ni, abang ipar aku tu nak ke Paris atas urusan kerja. Bukan sekejap, dalam 2 tahun jugalah kalau tak salah aku. Hmm...berfikir juga aku. Aku yang duk kampung seminggu ni pun dah rasa semacam terfikirkan en.hubby di sana. Hebat betul orang yang bekerja jauh-jauh ni. Tapi, ye lah...nak tak nak, urusan kerja kan..Lagipun kakak ipar aku bukan jenis duk rumah atau suri rumah seperti aku ni. Dia memang tak reti duduk diam. Keluar rumah pagi-pagi dan pulang semula pagi jugak, lebih kurang pukul 1,2 pagi gitu. Itu pun buat aku terfikir...aku nak tinggalkan anak aku sekejap pun sayu..dah makan ke mereka, sunyi tak mereka...ish, memang kalah lah cara hidup begitu dengan aku. Macam mana ni...dulu masa aku bekerja pun, tak terasa sangat pasal bos aku benarkan aku bawak anak ke tadika dengan alasan dia menyusu badan dan waktu kerja pun tak lah lama sangat..jadi aku puas hati juga anak aku masih dalam jagaan aku. Sekaligus dia sama-sama belajar kat tadika dalam usia 2 bulan lagi. Hehe..

Nak seribu daya, tak hendak seribu dalih kan..jadi, walau pun duduk di rumah..aku isikan pelbagai ilmu untuk dimanfaatkan. Janganlah pandang serong kat surirumah seperti aku ni..Aku tau lah aku tak dapat membantu ekonomi keluarga dengan megahnya. Tapi aku berusaha memegang jawatan Menteri Kewangan rumah dengan sebaik-baiknya.

Jadi sesiapa nak tempah baju kurung yang murah..RM22 sepasang..boleh la gitau saya ye..Saya menawarkan perkhidmatan bagi mereka yang tinggal di sekitar rumah saya di Kampung Melayu Subang ni...hehe jauh pun boleh jugak..tapi khidmat pos tak ditanggungjawabkan..ahaks..tetibe je..aku nakletak banner ke iklan ke..tapi masa belum mengizinkan..so, promote dari mulut ke mulut je. Yang rajin promote..mak mertua aku. Heee..tanx la mak..

Kenapa murah..? jawapan aku..saja je..nak jalankan mesin jahit yang aku beli mahal-mahal tu. Biarlah dia berbakti sikit..baju kurung aje tau..kerana aku pencinta baju kurung sampai tak nak jahit baju lain..(Padahal, malas nak susah-susah)...

K lah, mata dah datang kelat-kelat kantuk..jumpa esok ya blog..

No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...