Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Sunday, January 16, 2011

Aku Kat Kampar juga akhirnya!!!!

Alhamdulillah...akhirnya sampai juga aku di Kampar ini.
Kisahnya bermula begini, en.hubby sampai di rumah pukul 8.oo malam. Aku agak-agak mungkin tak jadi balik kampung malam tu. Ye lah tentu dia penat. Lagipun tak ada gaya dia nak bersiap. Aku pun berlagak seperti biasa. Untung siapa dapat aku ni, tak reti nak merungut, membebel apatah lagi nak bentak-bentak..(pergh!!!puji diri sendiri..)
Tiba-tiba dia bersuara, “macam tak nak balik je..?”
“E..eh, aku dah lama bersiap..dia yang main tarik-tarik tali..” hanya di dalam hati kecil yang da kecut ini.
“Barang semua dah siap-siap, anak-anak dah siap (mestilah, dah malam..baju tidur aje lah..)..abg tu kan baru sampai. Nak rehat, makan pun belum lagi. Biarlah dulu..”Berhati-hati aku menyusun ayat dan menjaga intonasi suara. Ye lah..dia kan baru balik..penat.
Tik..tak..tik...tak..(bunyi jam kat dinding rumah aku)..dah pukul 11.00malam. Dah separuh barang-barang di letakkan dalm kereta oleh suamiku. Dalam ketika itu seram sejuk tiba-tiba badan aku ni..ish..tak de kaitan dengan cerita hantu. Aku nak demam pulak ni..
Bila bergerak..kesejukkannya makin dasyat. Apa lagi aku telan la ubat femes masa demam. Aku memang elakkan diri dr makan ubt ni. Tapi, kalau dah teruk..aku telan jugak. Hubby bawa kereta sampai hentian Rawang je. Kepala ni sakit, mata pun tgh problem..tambah bawak kete malam-malam ni memang problem. Tapi, tiada alasan, terus aku ambil alih.
Janji sampai kat Tapah je..tapi aku terus memandu sampai ke rumah. Kesiankan suami..lagipun dah alang-alang aku memandu.
Malam tu ( dah masuk waktu pagi dah ketika tu)..memang tak boleh tidur..sejuk pun ada, kepala nyup nyap sakitnya..aduh...sampai ke pagi. Aku demam lagi teruk esoknya. Tapi, Alhamdulillah..hari ni dah sihat..anak kecil aku pula, batuk-batuk sampai tak ada suara.

No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...