Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Sunday, January 30, 2011

Cepatnya Ahad kan...

Sambil-sambil menunggu Viva Putih aku di cuci (tak daya nak basuh sendiri..sibuk..), aku bercadang nak post entri terbaru. Namun, kecewa juga. Kerana kat tempat cuci kereta ini sama saja di rumah aku. Tiada coverage. Jadi, aku save dulu entri ini.

Hari ini, en.hubby datang nak ambil isteri kesayangannya. Aku pula tak bersedia apa-apa. Pakaian yang hendak di bawa pulang masih bersepah..huhu..biasanya kalau en.hubby nak datang Perak ambil aku, baru masa tu lah aku cuci kereta. Haha..kalau tak, nanti dia berbulu..tengok kereta. Aku pun sakit hati kalau kereta comot. Tapi, mungkin aku jarang berkereta kuranglah terasanya.

Baju kurung yang dijahit pun..tinggal sepasang lagi. Baju anak saudara aku. Em..boleh kot siap hari ni. Alhamdulillah juga baju mak mertua dan kakak aku tu siap. Maklumlah dah hujung-hujung minggu baru nak buat.

Semalam aku dah sembur cikgu yang bermasalah tu. Sakit jiwa aku. Tapi, dalam sms je. Aku kata kalau jumpa berdepan aku siap bawa pegawai pendidikan dengan polis sekali. Mungkin ada sedikit gentar kerana aku telefon lepas tu asyik tak dapat je. Kat sini, abang aku terkenal dengan garang tak betulnya. Polis dan Ah Long menjadi kawan-kawan dia. Jadi, mungkin sekelumit rasa takut di hati cikgu tu. Tapi, naluri hati aku berkata perkara ni takkan berakhir lagi. Aku geram......bertambah nak pecah kepala bila aku bercakap, macam bercakap dengan tiang. Cuba korang bercakap dengan tiang apa korang dapat. Kalau dipukul..buat sakit tangan sendiri je. Tiang tetap tiang.

Yang pasal mengugut tu, aku baru cakap je. Aku tak cakap pun dengan abang aku. Kalau aku cakap ke...ish...patah riuk silap2 dikerjakan dek abang aku tu.

Siapa yang aku bebelkan ni..? adik beradik aku ke? Tak lah...seseorang yang ada tali kaitan dengan keluarga aku. Namun, masalah ini perlu juga di ambil berat. Bukan aku kecohkan kerana hal keluarga aku. Tapi, aku hairan...seorang guru yang sepatutnya memikul tanggungjawab mendidik anak bangsa ke jalan yang betul menjadi seperti itu. Memang la guru tu manusia biasa, tapi bukankah manusia berbeza dengan binatang kerana manusia di beri akal fikiran untuk membezakan baik dan buruk. Jadi, kenapa anda nak samakan diri anda dengan binatang. Memang aku emo bab-bab macam ni. Ibarat anak sendiri yang terkena...

Mungkin petang ini atau malam nanti aku bertolak balik ke Subang. Hidup aku akan berjalan seperti biasa sebagai isteri seseorang dan sudah tentu ibu kepada dua orang putera ini. Hehe..Tak sabar nak tengok hasil karya en.hubby dengan rumah yang dah seminggu ditinggalkan untuknya...argh..bersedialah Akak Nora weh.... cepatnya minggu berakhir dengan hari Ahad...

1 comment:

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...