Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Monday, March 14, 2011

Segmen Ben Ashaari : SOAL CINTA

Aku memang tak minat nak cari gaduh cuma nak cuba menjawab soalan-soalan nak cari gaduh ni. Hik hik...Klik banner jika sama-sama nak cari gaduh..

Jika anda blogger PEREMPUAN maka inilah soalannya ..

1.LELAKI pilihan anda ?
Pilihan ye...tentulah yang boleh memimpin kita sentiasa ke jalan yang benar, suka ke dapat lelaki yang selalu nak kita buat dosa, pakai ketat-ketat dedah apa yang patut, kalo untuk dia tengok tak pe (dah jadi suami ye...)..ni apa kes nak jalan shopping complex nun pun nak tunjuk. Kalau tak tunjuk, itu alasan dia cari lain..ish ish..akak akan cakap go to the hell lah..

2.Perlukah lelaki SEKSI ? Definasi SEKSI seorang lelaki bagi anda ?
Tak tau lah definasi, tapi seksi pada akak yang boleh buat kita rasa tertarik dengan dia. Bukan hanya pada kacak rupa, tapi mungkin peribadinya, lemah lembut dalam gagahnya seorang lelaki.

3.LELAKI pastinya sanggup berkorban demi cinta .. Apakah anda rasa LELAKI hanya berkorban sebelum memiliki cinta anda ? Apa jadi selepas dah miliki cinta anda ?
betul-betul..akak setuju. Bila dah dapat, terutama kalau dah kawen..habis dah janji-janji manis dulu. Dia pegang tang basic je. itu pun kalau dia ingat la..benda ni memang selalu terjadi bukti.

4.Pastinya anda tidak sanggup BERMADU bukan ? Kenapa ?
Entahlah. belum sampai tahap sanggup bermadu. Tambah terfikirkan manusia susah nak adil, akak tak boleh bayangkan orang lain tidur dengan suami akak. Paling teruk kalau ada beza membeza nanti. Akak akan jadi tidak ikhlas, dan itu umpama akak menghimpun dosa hari-hari. Akak ada tengok fenomena begini.

5.Jika anda mengetahui pasangan anda punya teman wanita lain , apakah yang akan anda lakukan ?
melenting..layangkan semua pinggan mangkuk..oh tidak..akak cakap direct, fikir panjang apa yang dia dapat dari hubungan tersebut. Kalau rasa nak teruskan fikir jangka panjang, sanggupkah wanita itu sabar dan tabah macammana akak menghadapi onak pancaroba kehidupan dengan dia. Tambahan, mungkin dia akan curang lagi, macam dia curang ketika itu kan..

6.LELAKI atau PEREMPUANkah mudah berlaku curang ?
dulu..akak kata lelaki, tapi sekarang perempuan dah makin hebat. bukan saja dalam bidang karier, bab-bab bukan2 pun perempuan dan makin hebat... so, dua-dua pihak sama je..

7.SETIA... pada pendapat anda , siapakah yang lebih setia pada cinta ? Apakah buktinya ??
Susah nak cakap, yang pasti..akak sebagai perempuan setia. Tetap setia dari mula akad nikah diucapkan hingga sekarang. Lelaki dan peempuan sama je..tak caya, cuba fikir ada tak lelaki lain atau perempuan lain yang anda msg dalam phone anda..

8.Apakah anda seorang yang mudah cemburu ?
Akak dikategorikan sebagai kuat cemburu, tapi Alhamdulillah..cemburu itu tersimpan kemas dalam hati. Mampu tersenyum walhal terjumpa msg "saya rindu kat awak" di waktu subuh didalam phone suami. Allah Maha Besar, akak tidak melemting. Rupa-rupanya itu adalah 'perempuan murahan' yang bergelar pelajar yang suka mengganggu rumah tangga orang. Tapi, lelaki kan...melayan...ala..bukan jumpa pun..dalam hp je. Tapi, kalau dimulakan ...tak mustahil yang main-main boleh jadi lain. Tu kisah dulu..masa memula mengenal erti perkahwinan.Pasti 'bosan' ada dalam kamus perkahwinan.ish..suami akak nora tu..jangan nak eksen la..banyak lagi laki orang lain macam tu..lagi derita kalo yang 'makan luar' kan..tapi, itu kisah dia. Akak tetap isteri, hidup menyokong suami tercinta.

wargh..betul-betul emo ni..habis kat sini je la..nasib baik tu je soalannya..kalo tak lagi berderet aaa...

8 comments:

  1. eee samala kak...mana ader pompuan nak dimadukan.
    btw sy tag akak join contest

    http://diarialeesya.blogspot.com/2011/03/contest-anakku-menangis-comel.html

    ReplyDelete
  2. smua tak suka dimadukan.. :)

    suka bca pndpat org mcm2 jpwan...

    hihi.
    salam singgah dri blog Abg Beng

    http://fyqafullstop.blogspot.com/2011/03/segmen-cari-gaduh-lelaki-vs-perempuan.html

    ;D

    ReplyDelete
  3. macam-macam japawan ada...
    ser0nok baca...


    salam ziarah dari segmen soal hati En Ben...

    ReplyDelete
  4. sua sue gud morning.. sua sue gud morning.. istimewa raja.. hehehe

    salam kenal..

    ReplyDelete
  5. memang gurl tak lari drp sifat cemburu kan kak...

    ReplyDelete
  6. salam...

    cemburu yang manja2 dan tidak melampau tak ada salahnya...

    :)
    http://sekamarrindu2009.blogspot.com/2011/03/segmen-ben-ashaari-soal-cinta.html

    ReplyDelete
  7. hakhakhak..melayang pinggan mangkuk yang tak tahan tu..tp betul la kak, berbincang lagi baik kan? kalau die rase pompan tu is better..then kite let go of him je la kan..

    meh ke rumah..
    ~health centre~
    keep in touch ye..♥♥♥

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...