Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Saturday, March 19, 2011

Ish....betul lah, dah ramai minta KIAMAT ni...

Allah tu Maha Berkuasa. Segala kejadian dan ketetapan mengikut kehendak-Nya. Kalau dia nekad nak berikan kita bencana alam, walhal bencana tu tak logik berlaku kat negara kita, apa anda rasa? PAsti akan terjadi. Ku faya kun...

Termasuklah kalau nakkiamat, siapa rasa kiamat jauh lagi? Yang Pasti kiamat dah makin menghampiri...Entahlah..sejak dua menjak ni, akak nora selalu terfikir 'kehidupan abadi' nanti. Syurga atau neraka kah aku? Azab atau kedamaian yang akan aku terima?Terasa bergelen-gelen lagi dosa tak diampunkan Allah...Astagfirullah..

Sebenarnya, aku emo tengok gambar ni.



terjumpa di blog bangku kosong .

Inilah yang akak nora gambarkan sebagai terdesak..sebenarnya, bukan dia je. Cuma membezakan dia artis. Tu yang publisiti meluas. Perempuan di luar sana dah banyak sangat dah begini. Itu pun si pemakai di atas berkata "Nampak sikit je...".

Bukan nak cerita pasal dia. Cuma nak ingatkan adik-adik akak nora di luar sana. Jangan terlalu ikut nafsu nak dedahkan keindahan anda. Anda cantik, sematkan dalam hati. Jangan TERDESAK dan nak tunjukkan kepada semua orang yang anda cantik.

Bila anda berpakai terdedah, bukan orang melihat anda kerana CANTIK. Tapi yang melihat tu, TERTUNDUK dengan nafsu. Nak tau kenapa..? Kerana bila anda terdedah atau TUTUP tapi sebenarnya terbogel, BERPULUH-PULUH RIBU syaitan yang berpinak-pinak akan bergayut ditempat terdedah itu. Seperti betis,dada, punggung..dan mana-mana yang sepatutnya tertutup. Tugasnya untuk MENARIK PANDANGAN manusia untuk sama-sama membuat dosa kepada Allah. Astagfirullah...

Sebenarnya, Islam dah mengajar kita jangan terjebak dalam gejala sosial, tapi kita yang selalu terlupa atau memang tak nak ikut ajaran Islam. Tepuk dada kita, tanya sendiri...(akak kata sakit aaa tepuk dada)...

9 comments:

  1. mak aih... sudah dpt dosa pagi ni..

    ReplyDelete
  2. a'a la skrng orng tak kisah nak tunjuk2 apa yg tak patut..dah ilang kemaluan gamaknya tak pun perasan aset2 dia chantek sgt..dosa tolak tepi..agaknya budget tua nak insaf la padahal dia lupa yg ajal tu datang tak kira masa..tua or muda

    ReplyDelete
  3. mereka dah rase perkara itu biasa...
    jaga la diri kite selagi kite maseh terpelihara...
    ameen...

    ReplyDelete
  4. thanks kak nora bagi nasihat..eeii..seksi nak mampus..malu tgk gmbr ni

    ReplyDelete
  5. artis mana ni...lasum tak pemes...patut la pakai baju camtuh...nak tarik perhatian la tuh...kesiannnnn...mangsa fesyen!!

    ReplyDelete
  6. salam akak...

    saya pun dah baca entri ni kat bangku kosong. mmg memalukan btul. rasa nk terkeluar bijik mata ni nengok nyer..(dah la mata pakai spek..silap bulan, dgn spek skali tercabut...hahaha)

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...