Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Thursday, February 24, 2011

Salah satu amalan memohon dikurniakan anak.

Dalam satu ikatan perkahwinan, lambat laun anda tetap inginkan kehadiran anak bagi melengkapkan keluarga anda. Akak nora pernah hadapinya. Dalam entri sebelum ini akak nora dah ceritakan macam usahanya akak nak dapatkan zuriat. Alhamdulillah dalam tempoh 3 bulan je akak nora 'kosong'. Anak kedua pula, dalam setahun juga akak mencuba, syukur ada rezeki juga...ha..korang nak tanya ketiga la tu?...tunggggguuuuu.....sian Adik Soleh nak bermanja-manja..
Ada seorang sahabat lama aku ni lagi payah. Ingatkan, kalau kita susah, mungkin ada orang lain yang lagi susah. Kawan aku ni ada penyakit cyst. hehehe....aku belum pandai nak bagi penjelasan tentang penyakit ni. Nanti bila dah google terangkan kat akak ye..dik non.
Pernah masa kandungan sulungnya berusia enam bulan dia kena melakukan satu pembedahan. Anak dalam perut tapi kena bedah ..macam mana la ek..tapi, anak tu selamat dilahirkan cukup bulan kemudiannya.
Dia berusaha juga untuk mendapatkan anak kedua. Lama juga. Memakan masa bertahun. Dia ada terjumpa satu petua ni dalam buku asma ul husna, buku cerita kanak-kanak. Alhamdulillah..dapat juga anak yang kedua. Dan dia berpeluang melahirkan secara normal pula kali ni.


Petuanya:
Bagi mereka ingin dikurniakan anak, hendaklah berpuasa 7 hari, lallu setiap kali nak berbuka puasa, baca Ya Khaliq(Maha pencipta), Ya Baari' (Maha Mengadakan) dan Ya Mushawwir (Maha membentuk) sebanyak 21 kali. Lalu tiupkan ke dalam segelas air.Kemudian berbuka puasa dengan air tersebut. Insya allah dikurniakan anak. :) .

4 comments:

  1. akk.. entry akk yg nih kene save la.. utk kegunaan mse hadapan.. insyaallah ;)

    ReplyDelete
  2. memang bukan senang utk mendapatkan baby,
    tapi sekarang ramai yang buang baby,
    nanti suatu hari bila mereka nak baby dan tak dapat2 baru mereka menyesal sampai mati..

    ReplyDelete
  3. Thanks akak, nak cuba la camnie.. Berpuasa 7hari berturut2 @ cmne kak?? :)

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...