Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Monday, February 7, 2011

"Ayang rest je hari ini tau..."

"Ayang rest je hari ni tau.." Aku iyakan saja. Konon bagi respond di atas sikap ambil berat suamiku itu. Memang penat sikit. Tapi, biasalah kan..boleh ke suri rumah macam aku ni rehat memanjang. Ini pun, aku dah siapkan apa yang patut, masak memasak awal pagi lagi dah siap. Kain pun dah basuh. Yang penting keselesaan anak-anak beres. Itu termasuklah perut mereka ya. Rumah pun biarlah dalam keadaan bersih tersusun dan selesa mata memandang. Rumah aku ni bukan lah seperti banglo atau yang telah disiapkan oleh pereka dalaman. Tapi, Alhamdulillah kerana kami tiada bebanan hutang rumah dan nak jadi penyewa pula. Ini kerana, sebelum arwah abah mertua aku meninggal dia sempat renovate sebuah rumah sewa dia untuk kami. Alhamdulillah...yang penting selesa..yang nak tambah setingkat lagi..itu hal en.hubby..hehe


Kepada yang belum kahwin tu, sediakan diri untuk menyelesakan pancaindera suami termasuklah perut dan kesihatan dia. Suami...tetap lelaki. Walau macam mana kita berkorban untuk keselesaan dia, mereka tetap akan tergoda dengan dunia luar. Perempuan ada di mana-mana..SAJIAN MATA bukan susah sekarang ni..38 B? 40 D? bulat?panjang?tonggek?..bukan susah mereka nak jamu mata..kerana perempuan sekarang 'pemurah'..semua nak tunjuk kan...ish..akak kalau bercerita hal ni mesti emo..maaf la ye..akak dulu pun pakai skirt, tak reti pakai baju kurung ni..TAPI....bila dah mula, tiap-tiap bulan datang bulan mengambang tu..kesedaran menutup aurat mula ada. perkara itu berlaku seawal darjah 6. Apa pun itu adalah hak peribadi setiap manusia. Kerana Allah hanya berikan HIDAYAH kepada yang dikehendaki-Nya. Tanggungjawab kita berusaha untuk mencarinya.


Dah banyak membebel, aku nak kenangkan semula tentang semalam. En.hubby minta bertolak pukul 5pagi tadi. Tapi, aku terfikir, kalau mata dah pejam. Pasti kelat melekat nak drive kan. Tanpa berlengah, aku bersiap termasuklah berpakaian lengkap nak keluar rumah. Dah digesa..en.hubby setuju juga. Aku bagi alasan, selain dari tak panas, perjalanan selesa untuk memandu kerana tiada gangguan anak-anak. Mereka dah lena tidur. Kalau jammed pun aku boleh ganti.

Kami bertolak pada pukul 12.30 tengah malam. Perjalanan lancar pada mulanya. Namun, bukan aku je bertolak balik malam tadi. Ramai juga lagi. Pukul 1.30 pagi pun stil penuh di highway Behrang nun. Tapi, syukur...kira tak lah teruk mana jammednya, kerana kami sampai pukul 2.30 pagi. Oklah tu..2 jam perjalanan..macam biasa. Tapi, kalau aku yang memandu ungkin leceh sikit..buta di malam hari lah katakan..haha

Apapun...Alhamdulillah..Allah permudahkan urusan kami. Aku mula merindui emak di kampung...anak emak betul lah aku ni..

3 comments:

  1. 38B? 40D? sajian mata?...ngiaahahah..! adoii..

    Btw, romantik hari hari kan bagus :p

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...