Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Sunday, April 3, 2011

Nota Nora : Isteri Solehah seperti 10 SITI - Siti ke-5

Siti Maryam a.s

Seorang wanita yang suci dan memelihara kehormatan diri.
Ini adalah salah satu kriteria yang menjaminkan kita sebagai isteri masuk ke syurga iaitu menjaga kesucian dan  kehormatan diri. Tidak memperlihatkan sesuatu yang menjadi 'hak' kepada suami sahaja dan tentulah menjaga kehormatan jangan menghampiri zina.\

Namun begitu Allah swt telah menduga Sti Maryam. Beliau mengandung tanpa suami. Ini adalah bukti menunjukkan kebesaran Allah swt.

Siti Maryam menerima ujian Allah itu dengan tabah dan tetap beribadat kepada-Nya tanpa sangsikan kekuasaan Allah. Jadi, ingin menjadi isteri solehah, teruskan beribadat walaupun kita di uji dengan pelbagai dugaan dari Allah.


Akak Nora Berkata :

Siti Maryam, perempuan biasa yang tidak bersuami, suci dan menjaga kehormatannya turut di duga oleh Allah swt. Allah berbuat begitu untuk menguji tahap keimanan kita dan juga membuktikan kekuasaan-Nya.

Cuba kita bandingkan dengan keadaan sekarang. Pelbagai masalah sosial, politik dan macam-macam lagi keadaan yang mata kita 'jamukan' setiap hari. TAK TAKUT KE MUSIBAT DARI ALLAH...akak nora takut...sesungguhnya hanya pada Allah yang akak takutkan..azab dan balasan musibah di atas pengkhianatan kita terhadap nikmatnya.

p/s: akak nora tak masak hari ni..tapi..tak bermakna tengah bersuka ria..lepas off ms.lappy ni..nak sambung balik...ok..(pe le yg akak buat ni...)

2 comments:

  1. yew...
    kini org xtakut dah ngan balasan ape nak diterima...
    subhanallah...

    ReplyDelete
  2. Maryam adalah lambang wanita yg menjaga maruah dan kehormatan diri..subhanallah..

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...