Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Monday, April 4, 2011

Bila akak nora pegang gergaji...(dan TQ LULU Caldina!!)

Hari ini bukan akak nora tak on  ms.lappy. Sampai habis bateri dia, tapi akak nora betul-betul tak larat. Al-kisahnya, hari sabtu akak ke rumah kawan baik akak nora, ada jamuan makan-makan sambut harijadi anaknya.

Balik dari stu, en,hubby ambil akak dari rumah member akak lagi seorang ni di serdang. Terus ke bangi jenguk kakaknya balik dari Dubai dan abang iparnya dari Paris. Pergh..kul 12.30 malam juga baru keluar. Boleh pulak en.hubby memanjang salah jalan dan terlepas susur keluar..perjalanan dekat menjadi jauh macam nak sampai kampung akak nora nun.
Alhamdulillah sampai juga. Tapi, ada kejutan di dapur. Ada peti ais baru aaaa...tapi benar-benar dah tak larat. Akak nora biarkan aje dengan 'kesemakan' di dapur.


Hehe..di pagi Ahad akak nora mula berfikir. Punca elektrik cuma di situ. Mana nak aku 'terebankan' (campakkan) benda-benda atas peti ais lama tu.


 Terpandangkan meja dapur akak nora yang dah nak di buang. Pasal, rumah yang akak nora duduk ni, arwah abah sempat buatkan para untuk dapur. jadi tak payah meja dapur dah.
Tapi, kalau nak letak sebelah peti ais tu, pasti tidak muat. Kedudukannya akan menganggu akak nora nak buka pintu dapur nanti.

Jadi, berjuanglah akak nora gergaji buang bahagian yang idak dikehendaki tu. Ingat senang je. rupanya...pergh...perit..dengan gergaji karat lak tu. Tapi, usahakan juga dengan kadang-kadang ke depan bila adik soleh melalak dalam buaian.
Guna gergaji sahaja tidak cukup kerana akak tak cukup kuat nak buat. Jadi, ku hentakkan aje mengunakan tukul batu dan  pahatnya. Jadi, senang nak teruskan menggergaji.

Selesai, akak nora jumpa pula kertas pasir en.hubby buat wiring..hahaha bantaikan aje untuk haluskan permukaan kayu yang sudah dipotong tu..setel..basah baju macam baru lepas main hujan.
Lunyai juga la nasi lemak yang akak nora makan buat sarapan pagi tu..huhu..


 Bila dah selesai dan kemas semula, kan selesa mata melihat. Akhirnya akak nora berjaya menggunakan rak tu sehabis-habisnya. Bukan apa, sakit hati akak nora kalau buang 'benda' yang masih boleh digunakan. Biarlah orang nak kata apa..yang pasti akak nora makan nasi juga bukan pasir kan..haha..ke situ pulak..

Peti ais lama? akak nora dah angkat dan simpan dalam stor dulu. Emak akak ada request dulu..senang dia nak simpan ikan yang adik akak dapat menjaring hari-hari.

Ha...jangan kata akak suri rumah tak buat kerja berat..ingat ringan ke peti ais kecik tu, ni kan yang besar tu pulak. En.hubby pulak tak ada, lagi pun akak tak suka ajak dia buat keje begini, bukan semua lelaki faham kehendak perempuan. Bila dia tengok dah siap.."fuh..isteri aku..IRON LADY.." itu je dia cakap..

Malamnya, terasa sengal. Sakit badan...Izzat pula tak boleh tidur, selsema. Adik pula cirit birit..akak tak dapat tidur dengan lena. Tak apa la..jaga anak. Pagi tadi, pagi-pagi dah masak sup ayam untuk orang sakit termasuk en.hubby.

Kul 11 akak boleh melayang sekali dengan adik dan abng izzat. Semua ting tong..hahah

Dan akhir sekali, untuk LULU CALDINA...


Dah sampai!!!


Memang kanak-kanak riang ribena betul Lulu ni..comel...akak nora nak guna, tak tau nak isi apa..anak akak suka tapi, mesti jahanam dia buat nanti. Akhirnya..simpan buat koleksi..comel sangat..terima kasih ya lulu..pada lulu ianya sungguh kecil pada akak nora tiada sumbangan yang kecil..berharga sangat.

3 comments:

  1. boleh simpan duit syiling bwak pi pasar...

    ReplyDelete
  2. ekeke, lulu pun ada satu, tapi siyes, utk kak nora ni yang paling cute..*wink

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...