Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Friday, April 29, 2011

hik..hik..first time tepon WHI..hehe

Teringat masa di kolej dulu, ramai kawan sedorm...sebilik..gunakan pembersih wanita. Masa tu aku tak guna, ye lah..tak pernah pula emak aku ajar. Ikut Sunnah nabi pun guna air hingga hilang bau dan rasa..rasa pe? mengikut kata ustaz Zawawi..hingga rasa licin tu jadi kesat. Maknanya dah bersih lah tu.

Tapi, masa tu teringin juga nak cuba. Ha..ko seminggu selepas itu. Aku mula merenyam..hehe..tak senang duduk macam ada 'sesuatu' yang mengganggu di mahkota aku...wargh...aku cuba hentikan penggunaan. Tapi, agak rasa tersindir. Sebenarnya lebih kepada..."ya ka..?memang wajib ke kena guna..?"..

Bila dah kawin, aku sediakan juga. Botol kecil saja..persediaan untuk suami. Alhamdulillah, aku tiada masalah keputihan.

Tup..tup..topik hari ini tentang kesan pembersih wanita di Wanita Hari Ini TV3. Melonjak-lonjak rasa nak bertanya. Tangan pun mendail..memang line sentiasa busy. Ye lah..TV3 kan...

Tiba-tiba berjawab, tapi operator dia dulu. Dia tanya soalan apa nak tanya...aku pun cakap. Lepas tu.. terdengar dia bertanya kat orang belakangnya..

"Nak lepaskan tak call akak ni..yang ini tak de lucah-lucah..boleh ye.."

Maknanya, sebelum ni mesti banyak panggilan berbaur lucah.

"Ok..puan tunggu saja di talian ya.."

Hik..hik..akak gelak sorang-sorang..tapi nama dia taip salah..NARAZIMAH RAZALI..huhu..lantakkan lah..Soalan aku..

"Dulu masa saya remaja, memilik pembersih wanita ni macam trend dan wajib ada. Jadi, cuba gunakan, tapi mendatangkan kesan yang tidak selesa. Jadi, saya hentikan penggunaan. Lagipun, saya tiada masalah keputihan. Kalau bau tu bak kata suami saya..apa yang ko makan itu la bau dia kan..contohnya macam makan petai..petai la baunya..(gelak 1 studio..hehe..). Jadi, saya nak tanya..boleh tak kalau tak gunakan langsung.."

Dr. yang gelemer bab sakit Tuan/Puan ni jawab..TIADA MASALAH ya...orang dulu pun tiada pembersih. Jika memang dah ada kesan yang tidak baik, boleh dihentikan..

Aku ada amalkan petua orang dulu buat..guna air sireh je. Tentang nak 'ketatkan' bagi aku yang dah 2 kali kena tonjol dengan vakuum ni pasal anak besar sangat..senaman adalah jawapan tepat. Memang dari anak dara aku suka buat senaman tu. Bukan susah, sambil duduk-duduk pun boleh buat kan. Itu boleh menambahkan kekuatan kemutan otot kewanitaan anda. Tentang bau..mengikut pengalaman, jika tiada masalah di bahagian intim maka tiada bau yang tidak menyenangkan.

Bagi yang sukar nak mengandung tu, mungkin anda suka cuci selepas berhubungan. Cuba tukar 'stail'..selesai saja..tinggikan bahagian punggung anda (letak bantal ke..). Macam aku dulu, siap angkat kaki. Nak malu apa...bukan orang nampak pun..kita usahakan sendiri. Usaha dan doa itu akan Allah nilaikan untuk dimakbulkan atau tidak..Wallahualam..

6 comments:

  1. HAHAHAHAHA... bahak-bahak gelak entri ko yg telus ni.

    Aku tak penah pakai pun itu pencuci sebab aku pun sama rasa cam kekurangan sesuatu bila dicuci ngan natang tu. KAtenye bakteria baik hilang. Selalunya cuci ngan air suam yang sudah direbus ngan manjakani.

    tapi, masa peknen ni, lansung tak pakai pencuci pape. air suam je.

    ReplyDelete
  2. sama..samaaa....heheheh . Tak guna juga. Cuma spare jer kalau kdg2 dalam period mmg ada rasa x selesa sikit..baru guna...hehehehhe waa...bukan senang nak tembus talian tu...

    ReplyDelete
  3. xsmpt bg tumpuan masa rancangan tadi.. ruginya

    setuju, bukan semestinya perlu pakai pencuci bagai, penting kita menjaga kebersihan

    ReplyDelete
  4. kih..kih..kih...bagus la... tips akak nie leh la cuba balik nie ahahahaha....

    * ooo pasal laptop tue serius ke kak??? kalau serius macam mana???? ok ke?? apa pun akak email ngan angah yer...Rina_2314@yahoo.com

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...