Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Thursday, July 14, 2011

Hari ke-8- pergaduhan yang paling teruk pernah anda alami-PART 1

Dulu, ketika aku menyambung pelajaran di UiTM,Shah Alam..aku ada dua orang rakan baik. Kami dipertemukan di dalam dorm di Kolej Cempaka. Dorm tu kan panjang. Aku di hujung kiri, seorang tu di bahagian tengah dan kawan baik aky a.k.a sepupu en hubby tu duduk di bahagian hujung kanan. Begitulah kami ditemukan. Tambahan pula kami belajar dalam kos yang sama iaitu kos teknologi makanan.

Ke mana-mana saja kami pergi mesti bertiga. Sungguh akrab. Masalah di kongsi bersama. Sehinggakan rakan sekelas pun dah cop muka kami ni.

Namun, zaman semakin berubah. Mungkin hati masing-masing dipengaruhi dengan keadaan sekeliling. Lama juga aku menahan rasa di malukan, di sindir dan di rendah-rendahkan. Aku sedar yang aku ni banyak kekurangan dari dia. Tapi, tak payahlah nak down kan aku di hadapan orang. Sungguh terasa diri ini hina. Ingatkan aku seorang je terasa..rupanya kawan aku aka sepupu en hubby, zai pun begitu. Lama juga ..bersemester kami bagi peluang pada diri masing-masing. Mungkin dia akan berubah. Tapi, makin menjadi. Hinggalah suatu hari bila kelas hampir bermula, macam biasa dia duduk sebelah kami. Dia mulakan aktiviti "besarkan" diri tentang eksperimen yang dia sepatutnya tak boleh tak over dari kami pasal kami yang ambil paper tu bukan dia.

Aku yang memang dah tak boleh cover bengang meluat ni terus bangun dan duduk tempat lain. Yang aku tak tahan, cik zai pun ngikut aku sekali. gelak dalam hati aku. Dan sudah tentu satu kelas tercengang tengok gelagat aku dan cik zai. Aku tak bergaduh mulut dan tidak sekali kali membuka mulut memburukkan dia di hadapn orang lain. Aku cuma berkongsi rasa dengan cik zai yang sama-sama rasa apa aku rasa. Cuma lepas itu aku memang tak boleh nak baik dengan dia. Aku tak adalah bermasam muka, cuma dia tak sesuai jadi kawan baik aku.

Kenapa diktakan paling teruk...sebab..

No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...