Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Saturday, July 9, 2011

Hari ke-3 -benda yang anda selalu buat sebelum tidur.

InsyaAllah, moga menjadi tabiat...bersolat sunat taubat sebelum meletakkan kepala di atas bantal.

Bila mata dah bersedia untuk dipejamkan, baca doa tidur dan mohon keampunan dari Allah swt atas dosa yang lalu, kini dan akan datang. Berdoa sungguh-sungguh semoga kita menjadi insan yang semakin baik pada hari esok dan seterusnya.

Kalau mata tak mahu pejam, biasalah akak akan terfikir yang bukan-bukan dalam kegelapan tu. Fikirkan hantu? TAK LAh...

Entah-entah, kita tiada esoknya kan. Ya Allah..bukan takut mati, tapi takut mati dalam keadaan yang Allah tidak redha. Moga dijauhkan keadaan begitu. Kalau tak boleh tidur juga..banyakkan bertasbih..subhannallah walhamdulillah walailahailallah allahhuakbar..sampai terlena.

Ada sunnah Nabi yang boleh diikut..baca 3 Kul hembus ditangan dan sapu kat di anggota badan mana yang tercapai. InsyaAllah..tidur kita tidak diganggu syaitan.

Paling penting, berniat untuk bangun sunat tahajjud. Kalau kita tak sedar..pahala berniat kita dah dapat. Kalau sedar, Alhamdulillah..boleh kita solat untuk memohon lebih keberkatan di kala insan lain seronok bermimpi.

Errr...akak nora...ko buat cabaran ke tips nak tidur malam ni?...kira 2 dalam 1 kan..itulah perkara-perkara yang akan dilakukan sebelum tido. Bukannya nak pakai mask ke, pelembab ke, toner ke, tak sempat dah...hehe..tapi losyen dan pewangi tu perlu. Menenangkan....

1 comment:

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...