Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Wednesday, May 11, 2011

Ukur baju di badan sendiri.

Blog aku ni masih dalam pembikinan. Tak ada yang istimewa. Cuma nak tukar warna dan susun benda-bend bersepah ni. Cadangnya nak buat malam tadi..boleh pula pukul 2 pg abang izzat bangun terduduk dan muka kerut semacam..argh..abng meneran. pukul2 pgi pun jd.

Selesai hajatnya di buang, merengek pula ditengah pagi-pagi tu. Terjaga pula adik soleh...ha berguling berdekah dekah la di tilam tu. Selesai cerita..terus lupa nak sambung semula pengubahsuaian tadi.

Mengikut makna pepatah dalam tajuk entri aku hari ini adalah menjalani kehidupan dengan kemampuan sendiri. Atau lebih mudah nak faham..kalau duit tu ciput jangan la menggatal nak guna barangan yang mahal.

Berbeza dengan kes adik aku ni. Dia ada menempah baju kurung dengan aku. Tapi emak aku yang ukurkan sebb masa tu aku tiada di kampung. Yang tak tahan tu..mak siap agak agak lebar punggung untuk kain dia. Yela..adik aku ni bukan besar mana. Aku lagi perkasa.

Baru baru ni kan aku kerumah dia..bawalah sekali baju yang dah siap tu..ha ko..tak bole msuk..haha..berdekah aku tergelak. Rupanya minah ni dah membesar dengan sihat. Da lebih kurang je perkasanya dengan aku. tu la dulu kutuk akk ko ni..kan da tulah.

Satu kerja nak kena tetas semula jahitan yang dah siap. Nsib baik dah siap da..aku nak teruskan dengan baju orang lain pula.
p/s..huhu..memng haru kan kalau ukuran yng dapt tu salah..customer pula asyik menyalahkan..huhu..

6 comments:

  1. aku tingin anto baju suh ko jahit. tapi jauh la plak.

    ReplyDelete
  2. selamat bermekap kan blog!!!

    ReplyDelete
  3. noody suke pepatah ni.. kirenyer peberet laa

    ReplyDelete
  4. Pandai rupanya akak nak decorate blog ye :)

    Kalau bab jahit baju tersalah ukuran mmg pening, nk menetas tu yg haru.. penat ha :) Tp mujuq adik kan, xpela sikit :)

    ReplyDelete
  5. wah akk nora ambil tempahn yer..bestnya tu

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...