Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Tuesday, August 10, 2010

Pertama Ramadhan.


Assalammualaikum...

Salam Ramadhan buat saudara mara dan rakan-rakan di luar sana. Malam ini terasa hening sedikit, mungkin kesayuan Ramadhan dah tiba. Maklumlah malam ini juga, pertama tarawih tahun ini sudah dilaksanakan. Gembira tak terkata di hati ini. Syukur masih lagi berkesempatan menemui bulan yang hanya berkunjung setahun sekali.

Sebenarnya, kami terlepas berita pada pukul 8.00 malam tadi. Jadi, tiadalah pengumuman puasa yang berkumandang di dalam rumah ini. Ini semua gara-gara anak aku melalak, hendak juga menonton cd Finding Nemo. Apa lagi, cucu dah melalak..di sambung pula dengan ngomelan opahnya yang tidak tahu sama ada esok puasa atau tidak. Aku malas nak bising, walhal aku tau esok puasa..heee..Akhir sekali, dia mendapatkan kepastian dari kakak aku. Baru boleh pejamkan mata nak lena...

Dalam keterujaan nak menyambut pertama sahur Ramadhan esok, terkenang aku akan emak mertua ku di Shah Alam nun..mesti sedikit sebanyak terusik sedikit hati tuanya. Ini adalah Ramadhan pertama tanpa abah..namun, pasti dia cekal dan meneruskan kehidupan ini. Buat ayah aku dan abah mertuaku..doa buat kalian tak pernah putus.

"Raya terakhir tahun lepas"



Aku pula..? ingatkan dapat nak bersahur bersama Sayangku. Tapi, dia tak mengikut plan. Sepatutnya dia dah sampai petang tadi di sini untuk menyambut pertama Ramadhan dengan aku. Tapi tak jadi. Aku pun tak merenget2 macam budak-budak..biarlah, asalkan dia buat mana yang wajib. Dan selamat di sana...


Buat semua..rasanya dah berkali ku ucapkan tapi apa salahnya kan...

No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...