Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Monday, August 23, 2010

Di Mana Silap Ku...

Salam Ramadhan...bila dah berminggu, rasa macam biasa je kan. Cuma bagi insan seperti aku ni lain sikit la rasanya. Dulu, masa mengandungkan anak sulung, banyak juga tinggal puasa. Sebab, aku risau kot jadi apa-apa kat anak aku. Tambahan, kakak aku yang dah banyak pengalaman ada menasihatkan aku. Tapi, baru-baru ni ada paparan khas tentang ibu mengandung yang berpuasa di Buletin TV3 yang mengatakan tiada masalah bagi ibu mengandung nak berpuasa. Melainkan jika mereka kuat alahannya. Apa lagi, semangat la aku nak berpuasa penuh..heee.

Itu adalah muqadimah je. Sebenarnya, aku tak puas hati dengan resepi baru yang ku cuba ini. Aku dah amati bahan-bahannya, cara memasaknya berkali-kali. Cara nak memasak Udang Mentega ni tak lah susah mana. Bahannya pun mudah nak di dapati. Suami dan anak aku suka makan udang. Jadi, saja nak cuba resepi istimewa sikit.
Sangka di hati, mesti jadi macam ni. Halus-halus keraknya itu. Mesti suami dan anakku ligat nak meratah ni. Jadi, bersemangat la aku ni menyiapkan bahan. Dan memulakan kerja memasak dengan kalimah Bismillah..setiap langkah dituruti dengan berhati. Maklumlah...pertama kali. Akhirnya...
Uwaaa....kenapa jadi macam ni. Ini bermakna, aku tak lulus lagi nak masak resepi ini. Dan di manakah silap ku. Apa yang tak betul ye...penat ku tanya semua pakar-pakar memasak..tapi, aku belum cuba untuk kali kedua lagi. Namun, Alhamdulillah..walaupun rupanya begitu, licin juga suamiku kerjakan. Nasib baik tak membazir. Yalah..rasanya tetap rasa udang, kenapa pula tak nak makan kan...Nanti, aku cuba lagi...nantikan ya..

1 comment:

  1. woww.. macam sedap ja masakan ni... nyum nyum nyum

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...