Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Thursday, June 23, 2011

huru hara sekejap...

Walau dah berkali terjadi, tetap tak nak ambil pengajaran aku ni. Ye lah...ramadhan dah nak dekat, masih ada berbaki puasa yang nak diganti. Jadi, aku akan ambil straigt dari isnin hingga khamis. Minggu lepas terjadi dapat 2 hari je. Minggu ni pun mula hari selasa sebab badan tak sihat hari isnin lepas.

Pagi tadi agak menggelupur bila tengok jam dah nak dekat habis waktu. Kena juga bangun sebab perut pedih, kena sahur juga. Kalau zaman bersendirian dulu, tak kisahlah, bila tak larat rehat aje. Tapi, sekarang...tenaga itu penting. Tengah menggelabah tu, si soleh ni bangun pula. Ha...bersahur sambil peluk dia, tengah dukung nak basuh tangan terasa basah...wah...tak pernah adik kencing sampai tak cukup pampers ni...tukar pe patut, nak baring untuk tenangkan adik. azan dah bunyi dah tadinye...

aahhh...boleh terlelap pula. bangun subuh dengan tergesa-gesa dan wajiblah membersihkan badan dulu, kerana adik telah melekatkan hancingnya pada ibu tadi.

dah solat, termenung sekejap di tempat tidur. kena kejutkan en.hubby...mata kelat, tapi tak leh tidur nanti terlewat kejutkan hubby.

apa dah jadi...hubby tak dikejutkan jyga. dia kejutkan kita balik, inform nak pergi kerja dah...ala sayang..minta maaf sangat, ini gara-gara baring sedap sangat la tu.

akibat asyik bangun tido bangun tido...pastilah kepala aku sakit. lepas en.hubby keluar, aku sambung. paling koman nak kul 9 nanti cukup lah. rupanya nak dekat kul 10, sepakat dengan anak-anak aku. semua pengsan lagi.

panaskan sup semalam,sebab cadangnya nak masak lambat sikit. serentak adik dan abg bangun, takpayah cerita la huru haranya...

bila tengahhari...azan zohor dah nak berkumandang, aku rasa semacam...hmmmm...berbukalah aku dan teruskan huru hara dengan memasak pula...indahnya menjadi suri rumah...

No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...