Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Saturday, July 24, 2010

PIKAT WANITA DENGAN KATA-KATA.



Tidak semua lelaki mempunyai kemahiran untuk memulakan sebuah bicara. Orang selalu mengaitkan bahawa lelaki yang sudah berkahwin lebih pandai bermadah dan petah berbicara dalam menambat hati wanita. Lelaki bujang pula dilihat sebaliknya malah ada yang tergagap-gagap memulakan perbualan.
Bagi si bujang yang berhadapan dengan ini, anda seharusnya memperbaiki kemahiran ini. Jangan kerana tersilap cakap, anda 'membunuh' semua usaha-usaha untuk memulakan sebuah perhubungan dengan wanita yang anda minati.
Oleh itu, anda perlu tahu apa yang perlu diugkapkan ketika berhadapan dengan mereka. Ikuti panduan ini:


1. PUJI DENGAN KATA-KATA MANIS.

Apabila anda meminati seorang wanita, ungkapkanlah kata-kata manis di awal perkenalan. Beritahu dirinya bahawa anda sudah lama memerhatikan dirinya, menyukainya dan menyenangi akan sikapnya.

Percayalah apabila anda memulakan sebuah pujian, sudha tentu si gadis manis yang anda puji itu akan tersipu-sipu malu. Wanita luarnya nampak seperti keras tetapi dalamannya sangat lembut. Jadi pujilah dengan kata-kata yang manis, percayalah si dia akan menjadi milik anda.

2. JANGAN SESEKALI MENGELUARKAN KATA-KATA KESAT

Sesetengah orang suka bergurau dan ada kalanya perkataannya agak kasar didengari. Sekalipun bergurau, jangan anda perlekehkan dirinya. Ini merupakan satu kesalahan yang agak besar dan kalau anda tersalah langkah, anda akan rugi kerana si dia sudah tidak berminat untuk meneruskan perhubungan. Tidak ada orang yang suka kepada perbuatan yang menyakitkan hati. Sebaliknya, pujilah dia dan percayalah hubungan anda akan lebih bertambah mesra.

3. JANGAN BERSIKAP KASAR.

Memarahi, memperlekeh, memperbodohkan orang dan sebagainya adalah satu sikap biadab dan paling tidak digemari oleh wanita. Kadang kala kita sudah terbiasa mengeluarkan kata-kata begitu ketika bergurau dengan kawan-kawan lelaki tetapi ingatlah, jiwa wanita tidak sama dengan lelaki.

Jiwa mereka lebih sensitif dan mudah terluka. Jangan hanya disebabkan dengan satu dua perkataan begini, hubungan anda akan renggang. Bersopanlah kerana lelaki yang bersopan biasanya lebih disukai dan diminati ramai wanita.

4. JANGAN TUNJUKKAN MEMEK MUKA.

Memek muka ketika berbicara juga adalah satu aspek penting dalam sebuah perhubungan. Kalau si dia berbicara dengan anda, jangan sesekali membuat memek muka seolah-olah anda tidak bersetuju dengan pendapatnya itu. Sebaliknya, kalau anda tidak bersetuju dengan pendapatnya, berilah komen-komen yang agak positif.
Itu adalah petikan artikel yang saya petik dari Majalah Wanita. Sebenarnya, ia berguna untuk memelihara keharmonian perhubungan sesebuah pasangan. Lelaki mahupun perempuan boleh cuba mempraktikalkannya.
Saya sarankan ia digunakan untuk mengekalkan atau memekarkan lagi kasih sayang antara suami dan isteri. Kerana pahala pasti dijanjikan buat suami dan isteri yang saling memuji pasangan.
Jangan lah pula tips ini ini digunakan untuk memcari yang HARAM. Si suami menjerat si dara dan si isteri curang dengan yang lain. Nauzubillah...
Dunia sekarang penuh cabaran, siapkan diri anda.

No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...