Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Sunday, July 11, 2010

Lagi tentang saya...

Melihat tajuk di atas, dah macam nak buat karangan bebudak sekolah je kan. Tapi, saya cuba nak jadikan blog saya 100% dalam Bahasa Melayu. Rindu zaman aktif menulis dahulu.

Saya di lahirkan dalam keluarga yaang sederhana dan di ajar hidup dengan besederhana. Memang tak pandai nak bermewah-mewah ni. Benda berjenama jauh sekali. Bukan boikot atau tak suka, cuma saya mengamalkan "ukur baju di badan sendiri".

Saya mempunyai seorang adik perempuan dan seorang adik lelaki. Memang tak besar mana keluarga saya. Tapi, saya juga mempunyai adik-beradik lain bapa sama ibu..jadi, secara tidak langsung saya ada dua orang abang dan seorang kakak.

Menerima pendidikan di Sekolah Kebangsaan Ampang, Sekolah Menengah Kebangsaan Hulu Kelang, Sekolah Menengah Kebangsaaan Malim Nawar, dan paling tertinggi sekali UiTM, Shah Alam.


Habis belajar, saya cuba menceburi pelbagai kerja, tapi langsung tak berminat nak minta kerja di kilang makanan tu. Yang saya minat berniaga makanan, masak-memasak dan sewaktu dengannya. Sehinggalah kisah saya bermula di sebuah pusat perkembangan kanak-kanak, menyebabkan saya terjerumus terus menjadi guru tadika dan terus menjadi guru tadika...padahal saya ni lemah sikit dengan bebudak kecil ni.



Kepuasannya, seronok tengok anak-anak kecil didikan kita faham apa yang dipelajari dan boleh mengerjakannya.







No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...