Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Friday, July 16, 2010

Bukanlah pendakwah...hanya mengingati diri sendiri.

Hari jumaat mengandung pelbagai perkara-perkara tersirat dan sunat boleh di kecapi oleh insan yang bergelar Hamba Allah. Sedang termenung, aku melihat langit terbentang luas. Gelap, dengan kekalutan malam, tiada bintang di kunjungi mendung. Teringat aku bagaimana dikatakan langit akan pecah berkecai bila akhir zaman nanti. Waktu itu, manusia kan bertempiaran lari. Ya Allah, permudahkan perjalanan hamba Mu ke sana nanti.

Dalam aku menjalani kehidupan ini, tipulah kalau tidak pernah melakukan kesilapan. Aku akui dengan kesilapan itu mengajar aku erti kehidupan dan kematangan dalam diri aku menempuh pelbagai lagi onak cabaran yang menanti.




Setelah, aku tersungkur berkali-kali aku kembali mengingati Nya dengan linangan air mata keinsafan. Aku bersyukur kerana Allah tak memalingkan kasih sayangNya buat aku. MengingatiNya, menyedarkan aku dengan ketidaksempurnaan ku. Aku cuba, namun..aku insan biasa. Perlukan sokongan dan bantuan. Tak selamanya aku ingin jadi insan yang tiada guna. Hina sangatkah diri ini...



Kalimah membesarkan dan memuji Allah tak lekang di bibirku setiap hari. Terasa dugaan Allah beri, tak mampu ku hadapi. Tapi, jauh ku semat di hati, Allah menduga berdasarkan kekuatan iman seseorang itu. Ramai lagi di luar sana di duga dengan dugaan yg lagi besar. Besar sungguh ingatan Allah kepada mereka. Moga mereka hadapinya dengan tabah. Justeru itu, aku tabahkan hati dengan kalimah Laila hailallah mohon kekuatan sanubari.

Membaca kata-kata ku ini, ibarat ada batu besar menghempap diri. Bukan..mungkin terbawa hasrat di hati. Entah bila dapat di rasai..Rindukan ketenangan, rindukan kedamaian, rindukan pedoman, rindukan kasih Mu YA TUHAN...








No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...