Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Wednesday, July 21, 2010

Lingkaran Hitam di Mata Ku.

Tajuk apa la malam ni. Entah lah itu yang terfikir di saat-saat begini. Aku rasa aku saja yang mengalami emosi ibu mengandung sebegini. Macam buntu, tak tahu nak buat apa sehari-harian. Kalau tak, ada je aktiviti aku nak buat. Menjahit baju, masak-memasak, belum ditambah dengan jadual aku merayap ke sana kemari.

Mengandung kali ini, memang lain sikit. Betul kot kata orang, mengandung ni makin lama makin penat. Bukan nak merungut, cuma terkenang. Namun, bagi aku, kudrat yang Allah berikan berlainan dengan badan setiap manusia. Itu pun, aku bersyukur kerana fenomena aku mengandung tak seperti yang dialami oleh emak aku. Lagi teruk, muntahnya sampailah keluar anaknya. Tak boleh bangun, nak baring saja, makan semua tak boleh masuk. Itu tak boleh ini tak boleh..Alhamdulillah aku tak sebegitu.

Hidup yang kujalani masih normal. Cuma, terkadang kena melawan saat-saat hormon tak stabil.

Contohnya, tabiat aku sejak dua menjak ni, tak boleh nak tidur dengan lena waktu malamnya. Biarlah pagi tadi terlalu penat, tak tidur tengah hari ke, aku tetap susah nak tidur. Sampaikan adik aku, emak aku masuk ke tandas pun aku boleh sedar. Payahnya nak lelapkan mata. Mulalah, zikir tak putus-putus di bibir. Selalunya, aku tertidur dalam berzikir itu. Sampai sekarang tabiat tu, tak hilang lagi.



Maka, emak aku menegur yang lingkaran gelap di mata ku dah ada. Dah lah berkaca mata, lagi la pucat. Ada juga terfikir nak pakai produk-produk yang ada dipasaran sekarang ni. Tapi, aku jenis yang ringkas. Takut membazir beli tapi malas nak pakai.
Jadi, biarlah gelap sekejap. Entah-entah lepas pantang nanti, kembali normal. Sebab aku ni bukan kategori berlingkaran mata. Kot pembawakan budak..hee
Kalau rakan-rakan yang menjenguk di blog saya ni, memiliki sebarang petua yang mudah..selain daripada tidur awal..berkongsilah dengan saya. Saya ni kalau bab-bab kecantikan memang tak berapa handal sgt. Yang asas je pandai..

No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...