Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Wednesday, November 17, 2010

Merdeka 2 hari lagi...YEAH!!

Aku suka sangat dengan gambar ini. Inilah gambar pertama yang merakamkan senyuman putera keduaku. Ketika itu, umurnya cukup seminggu. Aku pun pucat lagi. Maklumlah, kehilangan banyak darah. Tapi, tidaklah serius sangat kerana aku masih boleh berjalan.
Pejam celik, pejam celik tempoh berpantang 44 hari dah nak sampai ke penghujungnya. Tinggal 2 hari lagi. Tak sabar nak bakar tali pembentan di pergelangan tangan dan kaki aku ni. Jadi, aku dah boleh jalani hidup seperti biasa. Kalau tak, walaupun aku sihat dan boleh berjalan, orang tetap pandang serong kat aku..hehe.di sini, masih lagi kesalahan besar kalau berjalan ke luar rumah bila di dalam pantang. Walhal ada orang tu siap melancong lagi, 30 hari dah boleh bekerja, ada orang dah pergi berlari pula. Macam-macam kan..maklumlah emak dan kakak aku masih dalam kategori orang lama. Jadi, tak baik melawan..iye kan aje.




Gambar ni pula selepas Irsyad mendapat suntikan untuk umur sebulan di PUSRAWI Kota Damansara. Macam biasa, berat anak akan diambil sebelum pemeriksaan doktor. Bila jumpa doktor, doktor terus tanya aku.

'Baby makan nasi ke?' Aku rasa lawak pulak, ye la..kan dia baru sebulan, takkan aku nak bagi makan nasi kot.

'Minum susu apa?' Aku jawab susu badan la tak de campur-campur pasal susu melimpah-limpah.

"Hm..baru sebulan dah 6 kilo ye.." Aku tersengih dengar doktor kata begitu.

Aku ingat kot 5 kilo lebih je pasal memang lenguh dan tak larat dukung lama-lama. Rasa nak tanggal bahu..haha sekali Irsyad bantai 6 kilo, patutlah...doktor pun sangsi kot-kot aku bagi makan benda lain..tak baik tau..hehe

Apa pun yang penting anak aku sihat. Cuma yang tak seronoknya, Irsyad suka meragam waktu malam. Orang kata lagi nak dekat habis pantang, lagi la budak tu tunjuk perangai. Aku pun bawa-bawa bersabar. Sakit kepala weh tak tidur, bukan boleh cover waktu siangnya. Mak aku kata tak lama lagi kuruslah tu pasal tak cukup tidur. Tapi, aku rasa macam nak kembang lagi ni..Ish..tak boleh jadi, aku kena nekad ni. Bukan nak kurus, cuma jangan gemuk. Pasal, kalau aku kurus..aku rasa badan aku macam kelakar je..besar kat atas..haha..

No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...