Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Saturday, July 17, 2010

Penatnya Hari Ini.

Seperti yang dirancang, pukul 8.00 pagi aku, emak dan anakku bertolak ke rumah kakak ku. Kami nak jalan sakan hari ni. Tak de lah juga. Cuma nak turun ke Malim Nawar, nak singgah di Pekan Sabtu. Nak cari sepasang dua baju mengandung aku. Ada banyak pilihan di situ. Macam pepatah zaman sekarang..macam-macam ada. Cuma, sediakan saja duitnya.Cey..big mama nak beri pose baik bunya. (hehe...). Perjalanan terhenti di pekan Kampar, kerana kami nak bersarapan dahulu. Aku pun menyental sepinggan nasi lemak dan sekeping roti canai. Bukan apa, berkongsi dengan anakku, Izzat. Terserempak pula dengan saudara, sibuk emak dan kakak ku bersembang dengannya. Aku terus menyental..(huhu..tak ada seleralah katakan)

Sampai sahaja di destinasi, objektif dilaksanakan. Lepas memilih-milih, menyarung-menyarung, ada yang macam sarung nangka, ada yang jahit tak betul. Akhir sekali dapat la juga sepasang, yang lain tak berapa berkenan. Tak apa, cari di lain hari pula.

Perjalanan diteruskan ke rumah emak mertua kakak aku. Aku panggil dia dengan nama Opah Tun je. Opah ni pandai mengurut bab-bab nak betulkan kedudukan anak dalam perut ke, naikkan kedudukan anak ke. Tujuan aku, nak naikkan kedudukannya pasal aku rasa terseksa nak berjalan. Macam ada sesuatu menyengkang di situ. Sekaligus, minta air selusuh..Aku berusaha je, urusan semua di tangan Allah.

Yang peliknya, kata Opah tu kedudukan bayi tiada masalah. Semua ok. Apa masalahnya. Emak aku mencelah, setiap anak ada saja keadaannya. Aku pun mengiyakan saja. Ye lah..lain anak lain ragamnya.

Selesai semua urusan, kakak aku bantai duk bersembang dengan ipar dia. Adui..lamanya...dengan panas, menitik peluh. Takkan lah aku nak bising ajak balik. Deritanya aku rasakan. Perbualan orang kampung biasalah..aku nak mencelah pun tak pandai. Sabar-sabar..akhirnya anak aku minta nasi. Ye lah..dah tengah hari...dapat lari..huhuh... Bukannya terus balik rumah. Perjalanan tu diteruskan ke Tesco pulak. Lepas makan nasi, shoping dalam Tesco. Aku pun mengambil kesempatan beli baju baby sepasang dan stokingnya dua pasang. Aku tak suka membazir..barang abangnya ada lagi..




Inilah anak sulungku yang tersayang, Muhammad Izzat Yusuf, berumur 2tahun. Malam ini, nampak skit dia tak berapa sihat. Hidung berair dan ada tanda-tanda nak batuk plak. Dah lama dia tak macam ni. Dah besar begini, mula lah liat makan ubat. Dulu senang je..sumbat dia telan, sekarang dah pandai luah-luahkan. Nasib baik ibu dia besar, kasi peluk sama dia..haha

JADI, INILAH DIARI HIDUPKU HARI INI...
















No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...