Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Monday, July 19, 2010

Fenomena "WANGKAN" Facebook Anda.

Seperti manusia lain, aku turut tak terkecuali dalam arena ber facebook ini. Sungguh besar pengaruhnya, kerana di arena ini lah aku bertemu rakan-rakan lama seperti teman-teman di sekolah rendah pun aku jumpa. Bila bosan, ada juga rakan berborak dan bergurau senda walaupun hanya jari jemari yang menari di papan kekunci. Tapi, bukan setiap masa ianya memberikan keseronokan. Bila tiba wak tu menjemukan, macam poyo je aku ngadap Facebook.


Sehinggalah suatu ketikanya, ada rakan memperkenalkan suatu program. Ye lah, dalam dunia moden ni macam-macam cara boleh mendapatkan wang. Cuma yang ditakuti adakah halal atau haram. Setelah aku difahamkan situasi dan cara kerjanya. Aku bersetuju dan cuba mengikuti langkah-langkah yang melayakkan aku menyertai kumpulan tersebut.








Berkerut juga kening dan dahi aku, untuk memahami motif kumpulan ini. Apa kerjanya, macamana pendapatannya. Tapi bila difikirkan, kalau kita melayari Facebook dan ada sesuatu yang menabung, Ok jugak. Tak salah kalau aku mencuba, lagipun tak melibatkan apa-apa modal.


Bermula detik itu, aku konsisten dengan tugas itu. Kalau masa bekerja dulu, aku memang lakukan tugas aku sebaik mungkin. Tapi entah apa yang tak betul, bos yang macam-macam dengan aku. Jadi aku gunakan kelebihan aku disitu. Lagipun bukan berat sangat tugas nya, bersesuaian dengan nama kumpulannya "Setiap Hari 2 Minit Sahaja".

Rupa-rupanya, aku diperhatikan. Atas kekonsistenan aku, aku dapat berkawan rapat dengan rakan-rakan admin. Mereka banyak membantu aku dari pelbagai sudut. Memang tak kedekut ilmu langsung mereka berdua yang ku gelarkan sebagai Musa dan Farid.

Jadi, sekarang ni menanti hasil...cuma yang tak bestnya. Hasil tu menjadi lambat kerana tak ramai yang aktif. Kalau dapat tarik ramai orang, dapat lah naikkan income dengan banyak dan cepat sikit.



Disebabkan kesibukan aku kini,aku mula berjinak-jinak dengan peluang lain, contohnya pengiklanan online dan penulisan blog. Blog tu, pasal aku teringin nak merasa ada blog sendiri. Ada ruang nak bercerita dan berkongsi dengan rakan-rakan lain. Maklumlah, nak jual produk..huhu..banyak sangat modal aku, dan aku malas nak bersaing. Tapi, kalau ada tempahan jahit baju kurung, aku ok lagi. haha...



Apa-apa pun tanyalah pada hati anda. Aku pun dulu tak ada sesiapa yang memaksa kerana aku yang nak mencuba. Aku pun tak suka nak sindir-sindir orang yang tak nak turut serta macam orang MLM buat tu. Terpulang pada diri sendiri, tak salah nak mencuba dan tak salah nak berubah ke arah yang tak merugikan kita.

Kalau tertanya dan berminat dengan program yang aku katakan ini, boleh inbox aku di mana-mana yang korang suka ye...

sha_ayang83@yahoo.com- cari kat facebook..

No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...