Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Monday, December 27, 2010

Pendapat Aku - Aksi Sumbang Adik Beradik

Hari ini aku dapat blog-walking dengan sedikit ketegaran. Banyaklah juga kunjungan yang dijalankan oleh Yang Berhormat ni..hehe..Jenguk kat blog Lulu Caldina, mata ku terpaku kat tajuk yang berkaitan dengan kisah adik beradik yang melakukan aksi seks.

Beristighfar tak sudah aku...kecil lagi mereka ni. Aku bayangkan zaman aku masa berumur sedemikian..serius..berhingus lagi..comot. Nak minat kat lelaki? ish...geli sikit..masa tu main kawen-kawen pun aku tak minat. Sebab aku fikir, apa yang mereka buat lepas kahwin..takuuttt..

Tapi, inilah yang dikatakan, peredaran zaman bukan mengurangkan kemajuan. Kalau zaman ayahnya nakal 20%, zaman anak dia nanti tak mustahil 2 kali ganda. Inilah yang selalu aku katakan kepada suami aku. Kita nak kembali semula ke zaman dulu untuk jadi budak baik, dah tak sempat dah. Jadi, selagi mampu kita cuba pandukan anak-anak kita ke arah yang baik dan yang pentingnya mengikut lunas-lunas Islam. Semoga perjalanan yang kita lalui ini mendapat keberkatan dan keredhaan Allah.

Kembali kepada kisah tersebut, yang menyedihkan aku..mereka adalah adik beradik. Sedih yang teramat sangat..kalau ikut betul-betul boleh menangis aku fikirkan. Ya Allah..kenapa manusia sekarang lebih berfikir ke arah kebinatangan. Ye lah..binatang saja yang tak kenal adik beradik..saudara mara..semua dia layan...zassss...

Kita nak salahkan keluarga, bebudak tu pun aku tak boleh nak kata apa. Aku tak berada di tempat mereka, simpang malaikat...Ya Allah jauhkan bencana akhlak ini dari keluarga aku. Jadi, mari kita sama-sama bermuhasabah diri. Kita hidup di dunia ini dengan menggalas macam-macam amanah termasuklah diri kita, anak-anak dan keluarga kita. Mari kita pelihara amanah itu sebaik-baiknya untuk bekalan kita menemui Allah nanti. Takutkan neraka Allah..Azabnya yang sungguh pedih...

Kalau sahabat ada pendapat untuk dikongsi dengan tajuk berkaitan saya alu-alukan..terimakasih...

No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...