Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Friday, August 12, 2011

handphone kena 'rasuk' sudah diganti. tapi...


Ingat lagi dengan handphone ni? Dalam entri ni, aku ceritakan yang handphone ni adalah hadiah hari jadi aku dari en.hubby pada bulan April lepas. Dapat pun masa 1 April, tarikh di mana orang sibuk buat kerja bodoh nak ngenakan orang kan..

Banyak-banyak phone pemberian en.hubby, phone ni paling best. Skrin besar dan ibarat laptop kedua bila masa aku masa nak on lappy. Paparan facebook dia mudah. Sebelum ni, aku memang bosan layan fb atau blogging dalam phone. Kena bayar kan..

Tapi, sejak en.hubby pakejkan internet tiap-tiap bulan, rugi tak guna. Bila orang tengok aku, budget aku kerja hebat-hebat. Tapi, suri rumah je dah dapat itu ini. Hebat apa suri rumah tu..hikhik..sebenarnya suamiku yang begitu prihatin bab-bab teknologi ni.

Tapi, phone ni terlallu sensitif. Anak-anak aku pulak tak sensitif langsung. Si soleh yang baru 8 bulan tu jadi je berebutkan phone aku ni dengan abang Izzat nya. Argh..kalau depan mata aku, memang aku jaga. Belakang aku..budak-budak sekarang tak payah ajar menggunakan teknologi canggih manggih ni walau touch screen sekalipun. Pandai je..itu pun aku tak free kan lappy ni..

Maka, bermulalah saat-saat handphone tu kena 'rasuk'..kenapa?

Sebab dia akan menaip msg, call, main game, dan bukan apa saja application ikut suka dia tanpa di tekan oleh sesiapa. Yang terbaru ni dia di cas tanpa perlu di sambungkan ke charger..kalau bateri penuh memanjang, ok jugak kan..ni makin cepat habis bateri.

En.hubby yang prihatin. Menggantikan phone aku dengan phone baru semalam.

 Samsung juga sebab aku tak suka guna Nokia jauh sekali Sony Ericson. Baru nak berkenalan dengan phone baru ni. Tapi, memang jauh beza dengan Wave tu..huhu..memang kureng sikit. En.hubby kata guna dulu sementara dia repair dan TOLAK wave tu..arghhh..sedihnya aku dengar. Maknanya, memang aku kena lupakan terus Wave tu.

Lagipun biarlah dia nak beli apa pun..asal jangan tak ada phone sudah..susah aku nepon emak aku kat kampung nun..en.hubby pun hari2 nak nepon masak apa pun susah kalau tak de phone kan. Alhamdulillah..nanti..jenis apa lagi dia nak bagi aku. Dia sendiri pun tak pernah guna touch screen..aku dah masuk 3 jenis dah dia belikan...

k lah tadi bangunkan dia bersahur..la ni aku nak sambung keje lain plak..pasal tepon pun aku nak panjangkan citer..haha..luahan hati dan perasaan tu..

4 comments:

  1. best tu kak, lulu memang nak sangat, tapi skrg baru ada samsung galaxy tab pun dah kira best..ekeke

    ReplyDelete
  2. wahh...Nora dah dapat enpon canggih hadiah dari En Hubby. Tahniah ye..

    ReplyDelete
  3. hehe..prihatinnya hubby akak tu.. biasala, budak2 klu dh dpt enpon mn tau enpon tu mhl ke murah.. sensitif ke tak.. jnji diorg puas main.. =)

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...