Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Friday, May 6, 2011

Segmen :Pinky Momma ajak gelak...


Segmen GELAK PinkyMomma
wargh....akak nora join tau pinkymom. Tapi, kisah tu kalau tak tergelak tak kisah la..saja kongsi pengalaman ya. Siapa berminat boleh KLIK di atas. Blog anda akan di review..ha..yang ni akak nora tak jamin. Blog akak nora memang bersepah pasal akak nora asyik sibuk kemas rumah, tapi blog pun tak sempat nak mop..harap maklum ya..

TApi, entri terlawak leh dapat hadiah...ermmmm...

layan aje laha kisah akak dolu-dolu..

********


Kalau teringat semula kisah ni, memang akan tersengih hik..hik akak nora dibuatnya. Kisahnya adalah ketika kami berkonvokesyen di UiTM, Shah Alam. Pastilah itu pertama kali kerana masa tu konvo untuk Diploma Teknologi Makanan, kos yang akak nora ambil ketika menuntut di sana.

Memang bergetar-getar jantung. Tambahan pula ketika perarakan masuk ke dewan. Siapa yang pernah tu pasti terasa apa yang akak nora rasa. Maksud akak, bagi yang pertama kali. Siapa yang hebat banyak kalai tu, mungkin tak sama rasa terujanya macam akak ni.

Kami diletakkan dalam dewan. Dan kami duduk tu dan dalam barisan-barisan yang tersusun. Kerjanya asyik..kuk..kik..kuk...kik..dengan member sebelah. Habis..nak jadi cerita sederet tu kawan-kawan sekelas juga kan. Berpoyo-poyoan la kami. Kami mengetahu kisah dalam dewan besar nun..melalui skrin je..tup..tup..nampak muka ibunda akak nora..seorang je dia masa tu...huk..huk..sedih juga. Mula-mula dia tak boleh datang, yelah..tak ada siapa. Tapi, atas bantuan sepupu mereka sampai juga.

Masa di tunggu sudah tiba, akak kaget..panik..cemas...akak nora memang cemas kalau akak nora orang pertama dalam sesuatu barisan ni. AAAAAA...sudah..belakang akak nora nak dekat 50 orang yang akan mengikut. Aku nak ke mana ni..?tu la...tadi sibuk kuk..kik..kuk..kik..dah tak tahu nak ikut pintu mana. Untuk pengetahuan anda, pintu dalam dewan tu berlambak..

Arahan untuk keluar. Dari jauh je brader tu tunjuk isyarat jari. Aku nak tanya pun jauh sangat. Pusing la ke belakang..akak terjenguk nak tanya siapa, ke kiri ke kanan dan...akak terus jalan walhal dalam bingung nak ke pintu mana...nape tak de sapa jaga jalan mana nak ikut ni....aarggghhh..BAYANGKAN DALAM TENSION TU..YANG 50 ORANG KAT BELAKANG AKAK NORA NI IKUT AJE..ke kiri ke akak ke kanan ke aku aku teruskan berjalan konon-konon akan jumpa jalan penyelesaian, mereka pun tawaduk khusyuk ngikut aku, ada juga yang tak puas hati tapi..ikut juga aku di belakang....aje huduh budak U buat perangai macam tu..hingga lah...

"WEI...SHA..!!! ko nak kemana tu..sini la.." Akhirnya, ada juga sahabat yang menamatkan konvoi kami yang berjubah dalam satu barisan ni..yang hilang arah tuju...kami pulang ke pangkal jalan.

Rupa-rupanya orang jaga barisan tu kat belakang sana..dekat je dengan tempat duduk aku tadi. Kenapa la..anda-anda yang duduk belakang aku ni tak nak tunjukkan jalan yang benar..macam mana nak berdakwah ni, dah orang tu salah ikut menonong je la korang. Bila aku pusing belakang..aku tengok satu dewan yang beribu ade kot..tengah gelakkan aku..Yang pengikut ajaran songsang belakang aku tadi dah tunjuk muka bengang!!! sempat aku dengar orang jaga pintu tu merungut.."pekak ke tak dengar orang panggil.." huhu...nak nangis pun tak guna..akak gelak sorang-sorang dalam hati jek.

Bila berdiri atas pentas, menanti nama aku dipanggil. Bila di panggil, aku terus berjalan ke hadapan, terus teringat kisah tadi. Aku tersenyum sambil bersalam dengan En., Naib Canselor. Aku bersalam dengan tangan kiri menopang tangan kanan. Sopan sungguh la tu kekonon..

Petang tu aku lepak dengan member sama-sama batch. Gambar konvo baru di ambil. Kawan-kawan aku semua jeles tengok gambar aku..tersenyum dan jelas ayu bergaya (uweekkk) ketika bersalam dengan naib canselor. YAng mereka ni masam dan muka apa-apa entah. hahaha...mereka tak tahu masa tu aku teringat kenangan bengong menjadi Ketua Ajaran Songsang..

4 comments:

  1. hihi..lawak la akak ni..:)
    xpe kak,,at least kejadian 2 gak yg wt mke akak ayu j senyum lam pic..hihihii

    ReplyDelete
  2. Geeeeeeeeee

    Akak nora, kelakorlah akak ni..saya bleh imagine camne ruper yg mengikut kat belakang tu...hikhik

    ReplyDelete
  3. tinggat zaman saya konvo dulu...sungguh frust..sbb dip masa tu takder jubah..tapi konvo selepas sy tu dip dah ada jubah...frust gilew sbb gambo pakai baju biasa2 je

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...