Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Friday, May 20, 2011

Entri Jumaat : Fadhilat Amalan Asma ul Husna

1.   daripada abu Hurairah r.a, beliau berkata : Rasulullah SAW bersabda :"Sesungguhnya Allah mempunyai 99 nama, iaitu seratu kurang satu; sesiapa yang menghafal seluruhnya masuklah ia ke syurga." (HR. Bukhari)

2.   Sabda Nabi SAW :
Sesungguhnya Allah mempunyai 99 nama. Sesiapa yang menghafalnya akan dimasukkan ke dalam syurga dan sabda baginda lagi sesiapa yang dalam duka dan runsing lalu berdoa seperti di atas maka Allah SWT akang menghapus duka dan runsing dan digantikan dengan kegembiraan.

Erti Doa Asma ul Husna

Ya Allah, sesungguhnya aku hambamu dan anak hambaMu dan anak hamba perempuanMu, uburku dalam genggamanMu. PerintahMu telah lalu atas diriku dan Engkau maha Adil dalam Qada'Mu.

Aku memohon kepada Mu dengan segala nama Mu yang untuk Engkau berikan atau Engkau turunkan di dalam kitab Mu atau Engkau mengajarkan sesiapa makhlukMu atau Engkau yang sembunyikan ilmu ghaib (dalam) pengetahuanMu disisiMu supaya jadikan Quran penyejuk hatiku dan penerang dadaku serta menghapuskan duka dalam diriku.

Akak Nora Berkata:

Dalam khutbah jumaat tadi akak terdengar, nabi katakan dahulu..jika kamu masih hidup pada zaman itu, kamu akan tempuhi zaman dimana penuh dengan fitnah, penipuan dan pelbagai khabar angin yang boleh memecahbelahkan manusia.

Hmm..lihat keadaan sekeliling..luangkan masa untuk berfikir. Kasihan anak kita, hidup dalam zaman yang sungguh 'keras'..hanya Allah yang boleh memberikan hidayah.

1 comment:

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...