Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Monday, May 9, 2011

Dunia sekarang, tiada beza haiwan dan manusia.

Tadi, aku sempat menonton National Geographic di Tv Astro ni. Rumah aku memang di halang keras untuk Astro ni. Siaran tv biasa pun tak terlayan...inikan astro. Cukup masa, Izzat mulalah tukar siaran nak layan kartun. Kalau astro tu, naya la..non-stop..Tak boleh di jinakkan dengan TV aje..Aku,memang tak kisah ada atau tidak tv ni.

Kisah yang aku tonton itu, berkaitan dengan kisah hidup ular tedung selar kuning. Bahagian yang aku terkejut, apabila ular yang jantan membunuh dengan kejam ular betina yang sudah bertelur dengan jantan lain. Emm...bila difikirkan, tiada bezanya ular itu dengan keadaan manusia zaman sekarang. Hanya kerana sifat cemburu, membunuh sekarang ni tersenarai dalam senarai untuk melepaskan geram.

Sebenarnya, bukan itu perlakuan yang boleh disamakan dengan keadaan manusia zaman sekarang. Fikir-fikirkanlah sebelum kita fikirkan kesilapan orang..err..ada kaitan ke?

p/s:kenapa ada trend sindir blog..adus..terasa juga, tapi akak nora bukan nak sindir, mungkin akak nora gunakan ilmu, memberri pendapat apa yang tuan blog bincangkan dan sewaktu dengannya. Kalau ada yang terasa dengan akak nora..minta maaf ye..

3 comments:

  1. saya pun suka channel tu.. tp tgk astro bila balik kampung je. kt sini jarang layan tv, astro pun takde lgpun tak memerlukan. pasal sindir tu biasa la kak.. blog sy pun bkn kali pertama di sindir sebab entri2 yg saya tulis. tp tak kisah la kak.. semua tu dah jd biasa bila kita menulis blog. tak semua suka & tak semua benci.
    TERKINI : LAGI ISU BLOGGER MAKI HAMUN DALAM BLOG

    ReplyDelete
  2. Ada yg sindir Nora ke? Eishh..akak sukaa jer bila masuk sini. Tp yg peliknya, jaga rumah sendiri kan elok. Kalau x suka rumah org lain, tak perlu komen, tak perlu masuk kan... Ramai lagi yg sudi dan gembira singgah...

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...