Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Saturday, December 11, 2010

Dugaan bertimpa-timpa (Part 2)

Sambung yang hari tu, akibat kemalangan ang dihadapi oleh emak dan kakak aku, emak mengalami luka di lutut. Yang teruk kakak ak, samapi patah2 2jari tangan dia, Dah operate kasi repair, tapi aku tak tengok lagi kesan terbar. Berita terbaru, mak aku makin tak sihat. Yela.orag tua jatuh..mesti sakit2 badan kan.

Emak telefon aku semalam menyatakan rancangan mereka dan ke KL bulan ni mungkin tak jadi pasal dia rasa tak sihat sanga. Paha yang sakit-sakit tu mula menampakkan lebam yang banyak. Badan pun rasa nak demam. Tangan yang menerima suntikkan masa di wad kecemasan tu membengkak pula. Sebagai anak...apa korang rasa bila dengar cerita emak macam tu dari kejauhan? Aku rasa macam nak terbang balik dan tolong jaga dia dan meringankan tugas dia. kalau ikutkan dia boleh tinggal dengan aku je kat sn. Tapi, di sana dia menjaga anak buah aku yang masih bersekolah dan seorang adik lelaki aku yang agak kureng pemikirannya. Tu yang menjadikan emak susah nak jalan-jalan keluar dari Perak.

Yang kakak aku pula, masuk hari ni dah 3 hari dia temankan anak bongsunya,lelaki.umurnya 7tahun dalam wad akibat keracunan makanan. Ish..aku pun tak faham orang sekarang.ada ke jamu benda dah expired. Anak buah aku ni pulak memang hanu bahulu, celup dlm teh pulak. Entah berapa byk dia dah pulun. Emaknya dapat tau bila dia cakap dia makan bahulu yang dah ada hitam-hitam. Lepas tu tak tidur malam la...tu tgh lembik lagi dalam wad...

Macam-macam kan...

2 comments:

  1. Salam nora, lama tak blog walking. Blog semakin cun. Cantik. Satu per satu ujian yg melanda. Harap nora kuat semangat. Think positif.

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...