Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Wednesday, November 16, 2011

Dalam kegembiraan, terselit dugaan.

Ketika kami gembira dengan kehadiran nyawa baru dalam rahimku, kami di duga dengan kesihata Soleh yang merudum jatuh.


Bermula dengan asma, berlarutan dengan muntah-muntah tanpa penyebab.


Selesai muntah-muntah, kami kesan ada sesuatu perubahan ketara pada Soleh.


Soleh mula berdiri dengan bantuan..seawal 3 bulan..7 bulan dia dah boleh berdiri sendiri bersandar di dinding. 9 bulan..dia mula berdiri sendiri dan melangkah ke hadapan 2,3 langkah. Hinggakan aku jangka umur soleh setahun mesti dah boleh berlari ni.


Tapi..umur dia setahun..badan dia goyang-goyang..tak stabil. Dia lebih memilih baring saje. Dah tak ada gaya lasak dia. Berdiri jauh sekali.


Kami merujuk dengan doktor. Doktor khuatiri ada gangguan pada tumbesaran dia dan mungkin ada kaitan dengan aktiviti otak.


Terus kami terkenang..tentang kisah-kisah soleh jatuh terhantuk kepala. Memang tiada yang dasyat2 sampai dari ketinggian 5 kaki atau yang membawa kesan sawan atau sebagainya...tapi..keadaan yg terlalu kerap jqtuh..sehinggakan boleh dikatakan dalam sehari mesti ada jatuh..walhak dalam jagaan aku. Ye lah ..kan aku ngadap dia je kat rumah kan.


Akhirnya ..di sini lah kami..di Sime Darby Medical Center. Menanti masa soleh nak di scan..dia sedang berpuasa ni. Doakan semoga tiada apa-apa yang serius ye...amin...


Published with Blogger-droid v2.0.1

4 comments:

  1. Ya Allah... berat betul dugaan Nora nie. Semakin kuat, semakin berat ujian. Insyaalah, besar ganjaran awak di kemudian hari. Amin.

    ReplyDelete
  2. semoga akak Nora tabah menghadapinya yaa.... rasa bergenang air mata saya membaca luahan akak Nora ni.. harap semuanya baik2 saja...

    ReplyDelete
  3. semoga cepat sembuh n tak ada apa2 .. sabar ye ..

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...