Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Thursday, September 15, 2011

Di sebalik hati terdetik.

Terakhir handphone yang aku guna, Galaxy Mini. Sejak semalam, cuma pegang simkad je. Tu semua kerja en.hubby. Tak tau la aku apa yang dibuatnya. Tekanan gak pasal, tak boleh nak connect dengan internet. Tunggu belas kasihan Masjid ni buka wifi dia.

Lepas ni entah handphone apa yang dia nak bagi aku lagi. Suka hati dia la..

Yang menjadi aku tak senang hati, susahnya tak ada telefon kan..bukannya nak harap sapa-sapa telefon. Tapi risaukan kot-kot ada kecemasan tapi tak dapat menghubungi aku. Kan bahaya tu..

Memang tengah tak sedap hati..

"Abang Izzat, mana fon abang..?" akhirnya aku minta belas kasihan anak aku. Ala..phone aku dulu.

Phone tu pun dah tak boleh harap. Rosak. Tapi, kalau setakat menerima mesej dan panggilan tu..masih boleh la..Alhamdulillah..

On saja phone, masuk satu mesej. Nombor macam abang aku dari kampung.

"Emak tak berapa sihat. Sejak semalam....." ada kisah lain membuat mak tak sihat.

Memang aku ada tel mak semalam. Dia kata pening-pening. Tapi, selalunya mak aku naik darah apabila ada 'sesuatu' yang tak dapat di kawal oleh emosinya.

Secara tak langsung aku turut beremosi. Serba salah aku dibuatnya. kalau tiada masalah memang aku luncurkan aje kereta VIVA aku tu..tapi, kan baru lepas eksiden, terperuk dalam workshop pakcik aku nun..lambat lagi nak siap..aduh..ape aku nak buat ni. Aku tak cerita dengan en.hubby..pening dengan balasan dia kang..terlalu prihatin..

Sekarang aku menunggu adik aku..kot-kot dapat idea untuk balik ke kampung..dan yang penting cari kenderaan..semoga semuanya selamat...

No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...