Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Tuesday, September 7, 2010

Enaknya tido tadi...

Salam bersahur.





Di hujung-hujung Ramadhan ini, makan bersahur mungkin di ambil ringan oleh sesetengah pihak. Macam aku ni lain aa..larat tak larat kena fikirkan perut suami. Dah menjadi tanggungjawab aku sebagai seorang isteri kan.





Kalau aku merancang nak memasak, biasanya aku akan bangun lebih awal..contoh, pukul 3.00 pagi. Bukan apa, takut aku tergesa-gesa sangat apa pun tak jadi kalau aku terbangun lewat. Jadi, kalau dah celik mata awal..agak santai la aku menyudahkan kerja-kerja aku. Atau sebab aku mengerjakan solat sunat barang dalam 2 rakaat sebelum bersahur.





Semalam, aku agak kegeringan. Lemah..memang tak masak apa, bukan saja-saja nak mencipta dosa tak sediakan apa-apa buat suamiku. Namun, benar-benar mengharap simpati kerana tak larat nak bangun. Namun, suamiku memahami. Dia belikan aku sesuatu untuk makan berbuka dan untuk dirinya sendiri dia berbuka di rumah emaknya. Tapi sayang, hanya kuih-muih dan emaknya tak masak apa-apa untuk makan nasi. Kesiannya...tu pasal aku nekad juga nak bangun masak sesuatu pagi ni. Tambahan pula...ni sahur yang kedua terakhir sebelum aku berangkat pulang kekampung bersama adik aku nanti. Hehe...





Cerita pasal masak bersahur, aku terlewat tadi..jam aku yang setia berbunyi tu rupa-rupanya tersekat di bawah bantal. Jadi, bunyinya agak menyenangkan lagi untuk melenakan tidurku. Hahaha..tergopoh melihat jam dah nak menunjukkan pukul 4...sabarlah baru pukul 3.40. Jadi, dengan gaya penguin aku berjalan ke dapur dan menyediakan apa yang patut. Memandangkan barang stok memasak dia dapur sudah kehabisan dan aku tak berpeluang membeli belah kerana kerana sering di bawa oleh suami ku ke tempat kerja, jadi..apa yang tersedia tu redha je la ye sayang..dah Allah kata ini rezeki kita pagi ni. Itupun kita kena bersyukur sangat-sangat kerana di tempat lain lagi susah nak makan...
Jeng..jeng..spesel sangat ke apa aku masak ni. Sejujurnya tak la spesel mana, siapa yang tak kenal masakan ikan terkurung ni a.k.a ikan sardin. cuma aku tambahkan dengan baked beans je bagi lagi pekat dengan kuah yang banyak. hahaha..rezeki tau..Alhamdulillah...
Selamat bersahur...

No comments:

Post a Comment

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...