Tetamu Yang Dihormati

Bila Menyinggah tu..KLIK LA SEKALI ye..

Saturday, May 19, 2012

Sebulan dah Iffat Yunus dan kisah Irsyad Soleh.

Apa yang dah sebulan..
Megandung lagi ke ?
Weh...udah-udah le tu..tu pun kira rezeki la...dah mula nak pasang perisai balik. Kali ni dengan keselamatan yang paling ketat..hehe..kalau Allah nak bagi juga..redhalah dengan anugerah Nya.

Abih..apa yg sebulan...
Dah sebulan akak nora tak update blog akak kan..haha..bersawang..tak siap-siap lagi.


Lagipun sejak dapat Muhammad Iffat Yunus ni la..secara tak langsung..umur dia pun da sebulan. Err..akak nora jelita lagi tak..walau anak dah 3..hik hik (iklan..iklan)


Ngigau baru nak tersengih..


Insan-insan yang gembira dapat adik baru.


Bertambah lagu sayu kepala yang abah kena cukurkan tiap-tiap bulan. Ini pertama kali Iffat di cukur.


Saya Iffat Yunus.

Masa di awal kehamilan Iffat..ketika itu jugalah masalah dan dugaan soleh datang..pernah akak nora katakan bahawa akak nora percaya kehadiran Iffat bukan menambahkan beban.. Setiap anak itu adalah anugerah. Pasti membawa hikmah terutama buat abang dia..Irsyad Soleh.

Buktinya..


Lahir je Iffat..Soleh terus boleh terima. Nampak wajah gembira dia. 2 bulan lepas..mak andak dia bersalin anak kembar.


Abg Izzat je beria ia suka..Soleh..pandang pun tidak.

Itulah..hubungan darah adik beradik kan..


Tapi...hikmah tetbesar..bila Soleh berusaha untuk bergerak semata-mata nak menghampiri Iffat yang sedang tidur.




Hasil usaha Soleh perlahan-lahan membuahkan hasil. Sekarang Soleh dah mampu bergerak secara meniarap. Kawalan kepala pun semakin kuat.








Habis dah satu ruang tamu dia keliling. Mulut pun dah bertambah riuh. Cuma butir bicaranya kurang lagi le.


Sekali tengok..macam kanak-kanak normal kan. Moga Soleh bertambah sihat..


"dah lahir pun banyak citer pasal abg soleh jugak..." harap bukan itu yang Iffat fikirkan ye..


Iffat ke..Izzat ke...Irsyad ke..3-3 anak ibu..kena sedut sama je bila nak lahir ke dunia. Moga ketiga tiganya jadi anak-anak yang beriman.

Kisah iffat.. Ibu sambung hari lain. Esok nak bangun cepat pergi klinik. Nak cucuk cukup sebulan kan...so akhir kata..Iffat bagi pose seksi sikit.


Sehingga bertemu lagi di blog akak nora.

posted from Bloggeroid

20 comments:

  1. aduhai.. berkaca mata tgk gambar2 soleh. kuatnya budak tu kak Nora. Semangat dia memang kuat. Semoga Allah memberkatinya setiap masa.

    ReplyDelete
  2. alhamudlilah..suka lihat perkembangan soleh sejak ada adik nie....syukur padamu ya ALLAH...

    ReplyDelete
  3. syukur dan gembira dgn perkembangan soleh..
    iffat dah sebulan ye..cepat masa berlalu kan..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah k.nora sye bsyukur sgt ngan perkembangan soleh skg...moga ngan adanya iffat semangat soleh mkin membara..semoga k.nora n family akn sllu d lindungi...inyaallah...x sabar n tgu ksah yg seterusnya....haha

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah...cantik2 nama anak akak...suka tengok soleh dah aktif balik...

    ReplyDelete
  6. ish2...comel betol dak iffat ni..cam anak cina..
    hehehe...bpe kg da bliau akak?

    ReplyDelete
  7. assalam kak nora.. lama tak jenguk sini.. tahniah akak dah selamat bersalin rupanya.... alhamdulillah juga soleh dah nampak bertambah sihat.. semoga hidup akak bertambah ceria dgn anak2 tersayang....:)

    ReplyDelete
  8. soleh..bjuang lah utk hdpmu syg..
    iffat jagalah abgmu serta family kamu sbaiknye bile dh bsr nt k..

    p/s:thanks kak sudi follow lebly..

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum, salam kenal Nora..
    Baru jumpa blog ini dan saya dah baca kisah tentang Soleh, huhu.. Dah doakan juga setiap abis sholat, semoga Soleh serta saudara dan ibu-bapa sehat sentiasa, sy kagum akan perjuangan kalian semua..

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah tgok adik soleh tu dah sihat, seronoknya tgok dia tersenyum mcm tu, rasa nak g jumpalaa akak dan anak2.. Sampaikan salam syg peluk cium sya untuk anak-anak akak yerr, ^_^

    ReplyDelete
  11. lebly teringin nak jmp akak,soleh n yg lain kak..

    ReplyDelete
  12. lama munna tak ke sini... rupanya dah dah dapat imam muda yg baru ye... tahniah..... comel baby baru semoga Soleh semakin sihat

    ReplyDelete
  13. salam,
    saya dtg dari blog lubly.... memang tak tahan baca kisah soleh, tengok gambarnya lagilah....

    semuga cik nora sekeluarga dipermudahkan urusan dan tabah... muga soleh dapat sembuh sepenuhnya...

    ReplyDelete
  14. tahniah kak.. patut la senyap blog akak.. alahai.. comel2 belaka anak bujang akak..

    ReplyDelete
  15. Salam Kak , lama tak singgah.

    Sihat? Tahniah dapat baby~Comel sangat~

    Setiap anak ada la rezeki nnti kak. InsyAllah.

    ReplyDelete
  16. Comel montelnya adik Iffat... geram sangat! Cubit pipi dia sikit Nora...biar dia nangis uwaaaaaa...sayang sangat Solah kat adik ye, moga Solah akan terus sembuh sepenuhnya...amin.

    ReplyDelete
  17. ye la ahkak bertambah jelita gituw...owh alhamdulillah syok tengok derang bermanja adik beradik :)

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah dh ada perubahan kat Soleh...welcome to world Iffat ^_^

    ReplyDelete

Akak Nora suka baca komen anda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...